baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Projekt edukacyjny w kl. 1b

"Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?"

    17 lutego 2022r. zrealizowaliśmy trzeci scenariusz w ramach projektu: Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka? Tym razem były to zajęcia na temat: Czy wszystko da sie zważyć i zmierzyć? Na początku zajęć padło pytanie: Czy kilogram pierza waży tyle, co kilogram żelaza? Większość dzieci odpowiedziała, że więcej waży kilogram żelaza. Postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest naprawdę. W czasie zajęć wykonaliśmy zaproponowane w projekcie zadania oraz doświadczenia. Obejrzeliśmy film, który wprowadził dzieci w tematykę historii międzynarodowego układu jednostek miar oraz zapoznał z działalnością Urzędu Miar. Dzieci korzystając w wagi szalkowej ważyły zgromadzone owoce i warzywa w całości oraz później pokrojone. Za każdym razem uzyskiwały 1 kilogram. Zauważyły, że waga owoców i warzyw nie zmieniła się mimo zmiany ich formy, i że kilogram jest równy kilogramowi. Podczas zajęć skonstruowaliśmy również wagi za pomocą wieszaków i reklamówek. I znów sprawdzaliśmy, jak zachowuje się waga z owocami i warzywami. Udowodniliśmy ponownie, że kilogram jest równy kilogramowi. Następnym naszym zadaniem było wyciśnięcie soku z pokrojonych owoców i warzyw. Wychowawczynie obsługiwały sokowirówki i przy współpracy z dziećmi uzyskaliśmy sok z jabłek, gruszek, pomarańczy i marchewek. Okazało się z 1 kilograma każdego produktu otrzymaliśmy różne ilości soku. Najwięcej było soku jabłkowego, a najmniej pomarańczowego. Wszystkie soki połączyliśmy i następnie dokonaliśmy degustacji naszego owocowo-warzywnego soku. Był pyszny i bardzo zdrowy! Wykonaliśmy również doświadczenia z wodą, która znajdowała się w różnych szklanych naczyniach. Dzieci zastanawiały się, w którym naczyniu jest najwięcej wody, a w któtym najmniej. Każda grupa wylewała wodę ze swojego naczynia takimi samymi kubeczkami i liczyła ilość odlanych kubeczków. Po wykonaniu doświadczenia dzieci zauważyły, że taka sama pojemność wody osiąga inny poziom w różnych naczyniach. Na koniec dokonaliśmy podsumowania. Znaleźliśmy odpowiedź na pytanie, które padło na początku zajęć: Czy kilogram pierza waży tyle, co kilogram żelaza? - Oczywiście, że tak!

Wychowawczynie: Beata Kowalczyk, Monika Szyszka

 mali matematycy kl1b 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii