Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny
klas III
„MISTRZ ORTOGRAFII”
4 marca 2024r. odbył się w naszej szkole Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny dla uczniów klas III. Do rywalizacji o tytuł „MISTRZA ORTOGRAFII” przystąpiło 18 uczniów z 9 stargardzkich szkół podstawowych.
Wszyscy uczestnicy wspaniale poradzili sobie z przygotowanymi zadaniami wykazując się ogromną wiedzą i umiejętnością poprawnego stosowania zasad ortograficznych.
Jury konkursu w składzie p. Alicja Laskowska – Maślany, p. Monika Szyszka, p. Agnieszka Kruk, p. Jowita Nowak ze Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi oraz p. Oliwia Woźniak ze Szkoły Podstawowej nr 3 przyznało następujące miejsca:
I miejsce – Julia Dańko Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia
II miejsce – Borys Jankowiak Szkoła Podstawowa nr 1
III miejsce – Wojciech Muszyński Szkoła Podstawowa nr 1
Wyróżnienie otrzymała – Karolina Stanisławska Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy.
Organizatorami konkursu były panie: Alicja Laskowska – Maślany, Małgorzata Gawrysiak, Monika Szyszka oraz Agnieszka Kruk.
Materiał nadesłała p. Monika Szyszka
„Matematyka na wesoło”
„Matematyka na wesoło” to fascynujące spotkania, które odbywają się w naszej szkole raz w tygodniu w ramach dodatkowych zajęć . Program jest dedykowany uczniom klas II i III, pragnącym rozwijać swoje zainteresowania matematyką. Zajęcia charakteryzują się różnorodnymi metodami nauczania, wykorzystaniem interesujących pomocy dydaktycznych oraz angażują uczniów w twórcze zabawy liczbami. Uczestnicy „Matematyki na wesoło” bawią się w konstruowanie własnych gier planszowych z unikalnymi zasadami i ilustracjami, uczestniczą w takich grach jak: bingo matematyczne, szachy japońskie „Złapmy lwa”, układanie klocków PUS. Dodatkowo korzystają z tradycyjnych kart do gry, kości, kart Grabowskiego oraz układają sudoku na specjalnej macie. Te różnorodne aktywności skupiają się na doskonaleniu sprawności matematycznej w każdym jej aspekcie, tworząc przy tym inspirujące i pełne radości doświadczenie dla uczniów.
Materiał nadesłała p. Anna Dąbrowska
Projekt Edukacyjny
Kreatywna Matematyka
Zadanie na luty: Sensoryczna matematyka
W lutym tworzyliśmy wspólnie z najmłodszymi uczniami sensoryczne plansze demonstracyjne cyframi. Dzieci wykonywały karty z cyframi wykorzystując różne materiały pod względem koloru, faktur i tekstur co dostarczało dzieciom ciekawych wrażeń dotykowych.
Celem tych zajęć było:
• zaangażowanie zmysłów do nauki matematyki
• ćwiczenia z zakresu terapii integracji sensorycznej
• doskonalenie umiejętności nazywania, odróżniania cyfr oraz ich pisania
• ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
• rozwijanie motoryki małej i grafomotoryki.
Materiał nadesłała p. Alicja Laskowska-Maślany
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Światowy Dzień Kota
Wbrew pozorom, nie każdy kraj obchodzi Światowy Dzień Kota w tym samym dniu. Jedynie w dwóch państwach jest on celebrowany 17 lutego: w Polsce i we Włoszech. Światowy Dzień Kota ma podkreślić znaczenie kotów w życiu człowieka oraz zwrócić uwagę na niesienie pomocy wolno żyjącym zwierzętom.
Nasi uczniowie z okazji tego święta zapoznali się z ciekawostkami dotyczącymi kotów, ich budową, żywieniem, korzyściami dla zdrowia jakie niesie przebywanie z kotem, obejrzeli filmiki i poznali różne rasy kotów.
Na zakończenie obchodów Dnia Kota, uczniowie klasy 3c wykonali papierowe kotki, którym nadali kocie imiona.
Materiał nadesłała p. Alicja Laskowska-Maślany
Walentynki w klasie 2c
14 lutego klasa 2c wybrała się na warsztaty walentynkowe do Pracowni Kulinarnej Cook&Fun. Według zasady M. Montessori bardzo ważne jest nie tylko spożywanie posiłków, ale również ich przygotowanie. Dzieci samodzielnie wykonały walentynkowe serniczki na zimno z galaretką, pastelowe serduszka z kruchego ciasta oraz truskawkowo-bananowe Smoothie. Była to ciekawa przygoda kulinarna, miło spędzony walentynkowy czas i okazja, by doskonalić swoje umiejętności praktyczne. Wszystkim walentynkowe słodkości bardzo smakowały!
Materiał nadesłała p. Katarzyna Rudzka