Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Uwaga ! Uwaga!

Miło nam poinformować , że w naszej szkole powstał pierwszy  BLOG!

Zapraszamy do śledzenia wpsów na Blogu Młodych Adeptów Chemii.

Blog prowadzony jest przez uczniów z koła chemicznego w SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie.

Opiekunem koła jest mgr inż. Monika Sikorska.

Gratulujemy pomysłu! Będziemy śledzić poczynania młodych chemików.

Kliknij i zobacz najnowsze wpisy!

 

 

 

"Wolność po mojemu" to projekt Muzeum Archeologiczno – Historycznego  w Stargardzie, w którym wzięła udział drużyna z kl. V b pod opieką Pani Renaty Pruskiej - Nierody. Reprezentanci naszej szkoły 9 listopada 2018 roku przemierzali ulice w centrum Stargardu w poszukiwaniu różnych  aspektów wolności: wolności słowa, wolności wyznania, wolnych wyborów.  Poznawali aspekty patriotyzmu lokalnego i z wielką dumą okazywali go podczas spaceru. Efektem końcowym projektu jest przygotowany film.

Nasz film znalazł się wśród 5 najlepszych! Ostatni etap konkursu to głosowanie na Facebooku i Instagramie. 

Prosimy o Wasze głosy!

Obejrzyjcie film- Naprawdę WARTO i zagłosujcie!

Liczą sie tylko głosy oddane na Facebooku i Instagramie. 

Nie głosujemy Na Youtube!

 

 

 

                                                                 

Stargard, dnia 13 listopada 2017 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE

Dotyczy: Dostawa, szkolenie i montaż sprzętu TIK w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.

I . ZAMAWIAJĄCY

Szkoła / Gmina Miasto Stargard

Adres Szkoły

Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

Osiedle Zachód A5

73-110 Stargard

NIP Szkoły 8542228873

II.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest dostawa, szkolenie i montaż sprzętu TIK, zgodnie z poniższą specyfikacją:

  1. Interaktywny monitor dotykowy o przekątnej ekranu 65 lub 75 cali. - 1szt.

Opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do zapytania ofertowego.

III. TERMIN I MIEJSCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Przedmiot zamówienia będzie dostarczony na adres Zamawiającego, zamontowany, najpóźniej do 13 grudnia 2017 r, dodatkowo zostanie przeprowadzone szkolenie nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi oprogramowania i  sprzętu, w terminie najpóźniej do 31 stycznia 2017 r.

  1. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

            Oferta powinna być:

  1. Opatrzona pieczątką firmową;
  2. Posiadać datę sporządzenia;
  3. Podpisana czytelnie przez wykonawcę.

Oferta powinna zawierać:

  1. Wartość oferty (wartość netto, brutto) w podziale na pozycje wymienione
    w formularzu ofertowym;
  2. Adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP.
  1. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
  1. Termin złożenia oferty: do 27 listopada 2017 r., do godziny 16:00.
  2. Ofertę sporządzoną w języku polskim zawierającą pełną nazwę oferenta, adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP, cenę przedmiotu zamówienia należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Do oferty należy załączyć skan wypisu z rejestru przedsiębiorców lub zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej wystawione w dacie nie wcześniejszej niż sześć miesięcy przed datą złożenia oferty.
  3. Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
  4. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
  5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  6. Zapytanie ofertowe zamieszczono na stronie: www.zsostargard.pl
  1. OCENA OFERT

Jedyne kryterium stanowi cena, której waga wynosi 100 %.

VII. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

  1. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Oferentów drogą elektroniczną oraz zamieści na stronie internetowej pod adresem: www.zsostargard.pl
  2. Zamawiający podpisze z Oferentem stosowną umowę na wykonanie usługi.

VIII.      DODATKOWE INFORMACJE

Dodatkowych informacji udziela p. Joanna Szczecińska pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W załączeniu:

  1. Załącznik nr 1 Opis przedmiotu zamówienia,
  2. Załącznik nr 2 Formularz ofertowy,wersja doc    Wersja pdf
  3. Załącznik nr 3 Wzór umowy,
  4. Załącznik nr 4 Wzór protokołu odbioru,
  5. Załącznik nr 5 Warunki gwarancji.

 KONKURS PLASTYCZNY !

Różnimy się od siebie wyglądem, charakterem, zdolnościami. Każdy posiada coś, czym może obdarować innych: szczery uśmiech, dobre serce, silne dłonie, spokojny głos... Każdy z nas jest inny, lecz tak samo wartościowy. Gdyby wszyscy posiadali to samo, czy bylibyśmy sobie nawzajem potrzebni? Gdyby wszyscy byli tacy sami, świat nie byłby ciekawy. I może wcale nie wydałaby się piękny.

W związku ze zbliżającymi się obchodami Szkolnych Dni Integracji ogłaszamy

konkurs plastyczny p.t. „Piękno tkwi w różnorodności”,

który ma na celu przybliżenie uczniom naszej szkoły idei integracji,  gdzie każdy powinien czuć się wyjątkowy i może coś od siebie podarować innym. 

Prace plastyczne podejmujące te zagadnienia mogą być wykonane w dowolnej technice:

 - przestrzenne (plastelina, modelina, masa solna, glinka, papier, surowce wtórne) nie przekraczające rozmiarów 20x30x15 cm

- na płaszczyźnie technika dowolną (np. rysunek, malarstwo, collage, sgraffito)

Prace można wykonać indywidualnie (format A4, A3 na płaszczyźnie ) lub w parach (format A3 na płaszczyźnie).

Należy je opisać podając tytuł, imię/imiona i nazwisko/nazwiska autora/autorów, wiek, klasę. Podając powyższe dane osobowe rodzice lub opiekunowie prawni zgadzają się na ich publikację na stronie internetowej szkoły.

Termin oddania prac do 30 listopada 2017 – wychowawcom klas. Wychowawcy przekazują prace do pokoju nauczycielskiego do 1 grudnia br. Po tym terminie nastąpi wyłonienie zwycięzców w poszczególnych kategoriach wiekowych (kl. I-III, IV-VII,  gimnazjum) oraz ogłoszenie wyników konkursu. Rozdanie nagród nastąpi na apelu wychowawczym podsumowującym pierwszy semestr roku 2017/18.

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie.

Dyrekcja oraz nauczyciele

Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie

Wizyta Księdza Ieremy Cabuga w naszej szkole.

15 lat temu uczniowie naszej szkoły postanowili odpowiedzieć na wołanie Chrystusa i tęsknoty dzisiejszego człowieka za Prawdą Ewangelii i dlatego włączyliśmy się do Papieskich Dzieł Misyjnych Dzieci. Zobaczyliśmy, że swoją modlitwą i ofiarą możemy wspierać misjonarzy a przede wszystkim naszych rówieśników z dalekich krajów. Z tego misyjnego ducha zrodziło się pragnienie „Adopcji ucznia na odległość”. Jako szkoła nawiązaliśmy współpracę z ośrodkiem misyjnym i od roku mamy nową koleżankę z Kenii. Jest nią Holidah Munda Muthee. Wiemy o niej niewiele. Obecnie ma 6 lat. Pochodzi z bardzo ubogiej rodziny, która mieszka na terenie półpustynnym. Ma siedmioro rodzeństwa. Wszyscy żywią się tym, co mogą uzyskać z małego ogrodu. W związku z ubóstwem rodziny Holidah trafiła do Felicjańskiego Ośrodka Misyjnego. Nasza społeczność szkolna będzie wspierać Holidah modlitwą oraz materialnie aby mogła zdobyć potrzebną edukację.

W ramach projektu „Adopcja Ucznia na odległość” 16.10.2017r. gościliśmy w naszej szkole  Księdza Ieremy Cabuga – proboszcza placówki misyjnej pw. Świętego Pawła Apostoła  w Kipsing (Kenia).

Ksiądz Ieremy jest Afrykańczykiem. Ma 37 lat.  W swojej parafii ma 14 małych wspólnot chrześcijańskich. Są to plemiona Samburu- wędrowni pasterze. Placówka misyjna jest bardzo uboga a parafia bardzo obszerna. Najdalsze miejsca oddalone są o 60km. Życie zależy od pogody. Projektem „Adopcja Ucznia na odległość” objętych jest 150 uczniów szkoły podstawowej i 35 przedszkolaków. Kenia ma około 41 mln. mieszkańców. Obszar niemal 2x większy od Polski.

W linii prostej dystans pomiędzy Stargardem a Kenią wynosi 6.307 km. Aby przybyć do naszego kraju z tego kontynentu samochodem trzeba pokonać 11.664 km. Tym środkiem transportu podróż trwałaby 6dni i 12 godzin. Nasz gość przeleciał do Polski samolotem i dlatego jego podróż trwała ok. 12 godz. Ks. Jeremy przybył do Polski na miesiąc. Przez ten czas odwiedza wiele szkół na naszym terenie.

Przy okazji odwiedzin w naszej szkole Gościa z Afryki złożyliśmy dar serca wspierając tym kenijską parafię.

 

SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW ROK SZKOLNY 2016/2017

SZKOŁA PODSTAWOWA

Podręczniki dla klasy I, II, III, IV i V Szkoły Podstawowej (oprócz religii i języka niemieckiego ) będą bezpłatne i zostaną wypożyczone uczniom ze szkoły we wrześniu.

Podręczniki do religii i języka niemieckiego- WSZYSTKIE KLASY SP należy zakupić we wlasnym zakresie.

Wykaz podręczników:

  • Klasa VI SP. Pobierz plik pdf
  • Religia wszyskie klasy. Pobierz plik pdf
  • UWAGA.
  • W związku z planowaną realizacją projektu: " Polsko-Niemiecki Campus Edukacyjny Stare Czarnowo- Lokuitz- Stargard"- wszystkie klasy szkoły podstawowej od 1 września 2016 roku, będą objęte nauczaniem języka niemieckiego. Podręczniki do dodatkowego języka obcego nie są finansowane przez MEN. Prosimy rodziców/opiekunów o zakup podręcznika: " Ich und Du"- klasa I szkoła podstawowa ( tylko podręcznik). Autorzy: Ewa Krawczyk , Lucyna Zastąpiło, Marta Kozubska.

W/W PODRĘCZNIK OBOWIĄZUJE NA WSZYSTKICH POZIOMACH, OD KLASY I DO VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ. 

GIMNAZJUM

Podręczniki dla klasy I, II Gimnazjum (oprócz religii ) będą bezpłatne i zostaną wypożyczone uczniom ze szkoły we wrześniu. 

Podręczniki do religii - WSZYSTKIE KLASY Gimnazjum należy zakupić we wlasnym zakresie.

Wykaz podręczników:

 

021

Gabinet Profilaktyki Zdrowotnej i Promocji Zdrowia


Czynny codziennie od 7.30-15.05.


Celem głównym gabinetu oprócz chorego brzuszka i paluszka jest szeroko pojmowane zdrowie. Promowane ono jest poprzez badania przesiewowe, fluoryzację, realizację programów profilaktycznych i współudział w szkolnym Programie Promocji Zdrowia.

Serdecznie zapraszam
Anna Szyszkowska

 

Zajęcia logopedyczne

Na całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenia szkolne w dużej mierze wpływa mowa. Jest ona atutem w nawiązywaniu kontaktów społecznych, daje możliwość precyzyjnej komunikacji, stanowi narzędzie w zdobywaniu informacji, pozwala na wyrażanie własnych sądów, uczuć i upodobań. Wśród uczniów młodszych przede wszystkim, ale też i starszych zdarzają się zaburzenia mowy i wymowy. To właśnie dla nich organizowane są zajęcia logopedyczne ( w formie indywidualnej lub grupowej w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia zaburzenia) podczas których koryguje się zaburzenia mowy i wymowy.

Ćwiczenia obejmują:
- pracę nad wzbogaceniem słownika dziecka ( biernego i czynnego)
- pracę nad stymulacją świadomości językowej ( np. kształcenie form gramatycznych)
- pracę nad korygowaniem wymowy ( zaburzeń artykulacyjnych)
Zajęcia prowadzone są w nowocześnie wyposażonym gabinecie i każdy uczeń, który potrzebuje takiej pomocy może ją otrzymać. Dla uczniów niepełnosprawnych prowadzone są zajęcia z rewalidacji mowy, które trwają bardzo często przez cały okres pobytu w naszej szkole.

 

Zajęcia logopedyczne prowadzą panie: mgr Maria Rybczyńska, mgr  Marzena Pardel i mgr Małgorzata Kapturczak.

 

 

Psycholog szkolny


Zajmuje się:
-Diagnozą potencjalnych możliwości ucznia.
-Analizą przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia.
-Działaniami profilaktycznymi w celu zapobiegania pojawianiu się problemów.
-Współpracą z rodzicami w zakresie zagadnień wychowawczych.
-Współpracą z nauczycielami i wychowawcami klas.
-Współpracą z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną, Domem Dziecka, Sądem Rejonowym.
-Prowadzi badania psychologiczne.
-Nie prowadzi terapii długoterminowej – w razie potrzeby wskazuje miejsce, gdzie można szukać dalszej pomocy.



Godziny pracy psychologów- rok szkolny 2018/2019

ANNA KLINIK- opieka nad dziećmi w klasach V-VIII SP i Gimnazjum

Dyżur:

poniedziałek 8.00- 13.30

czwartek 10.30-16.00

 

ANNA WÓJT - opieka nad dziećmi w klasach I-IV SP

Dyżur:

poniedziałek 12.30-16.30

wtorek 9.00-15.00

środa 8.00-14.00

piątek 8.00-14.00

 

 

pedagog-szkol2015-16.jpg

                         GODZINY LEKCYJNE                          

1

800 – 845

2

855 – 940

3

950 – 1035

4

1045 – 1130

5

1140 – 1225

6

1245 – 1330

7

1345 – 1430

8

1440 – 1525

9

1535 – 1620

10

1630 – 1715

GODZINY LEKCYJNE  SKRÓCONE

1

800 – 830

2

840 – 910

3

920 – 950

4

1000 – 1030

5

1040 – 1110

6

1120 – 1150

7

1200 – 1230

8

1250 – 1320

9

1335 – 1405

10

1415 – 1445

 

 

efs

Nasza szkoła pozyskała nowoczesną pracownię komputerową i czytelnię zakupioną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach realizacji projektu „Pracownie komputerowe dla szkół” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komputery wyposażone zostały w nagrywarki CD, DVD, monitory LCD oraz oprogramowanie: Microsoft Small Business Server 2003, Windows Vista, pakiet Microsoft Office 2007 i oprogramowanie antywirusowe.
Sprzęt zapewnia doskonałe warunki pracy zarówno dla uczniów jak i nauczycieli.

PRACOWNICY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W STARGARDZIE rok szkolny 2017/2018

1          DYREKTOR

  1. mgr Anna Kurcab-Kościańska

2          WICEDYREKTORZY

  1. mgr Izabela Jurewicz-Zimny
  2. mgr Alicja Jurkiewicz

3          PEDAGODZY SPECJALNI

  1. mgr Małgorzata Adamczyk
  2. mgr Bożena Bedorf
  3. mgr Agnieszka Bobkowska
  4. mgr Anna Dąbrowska
  5. mgr Alicja Grochowska
  6. mgr Barbara Jasłowska
  7. mgr Katarzyna Kaczmarczyk
  8. mgr Małgorzata Kapturczak
  9. mgr Małgorzata Kawczyńska
  10. mgr Agata Kędzierska
  11. mgr Marta Kościańska-Bury
  12. mgr Ewelina Lubowska
  13. mgr Agnieszka Musiał
  14. mgr Jowita Nowak
  15. mgr Anna Okolus-Furtak
  16. mgr Agata Pająk
  17. mgr Marzena Pardel
  18. mgr Elżbieta Rudzik
  19. mgr Katarzyna Rudzka
  20. mgr Mariola Schoeneberg
  21. mgr Beata Skupińska
  22. mgr Anna Szatkowska-Hrabi
  23. mgr Katarzyna Szyłańska
  24. mgr Ilona Szymańska
  25. mgr Monika Szyszka
  26. mgr Anna Wróblewska
  27. mgr Justyna Zakrzewska
  28. mgr Dorota Zawadzińska
  29. mgr Joanna Żuchlińska
  30. mgr Beata Żych
  31. mgr Ewelina Prokorym – asystent nauczyciela
  32. mgr Iwona Prajzendanc

4          NAUCZANIE ZINTEGROWANE

  1. mgr Agnieszka Borowska
  2. mgr Alicja Bura
  3. mgr Krystyna Drewniak
  4. mgr Małgorzata Gawrysiak
  5. mgr Czesława Gut
  6. mgr Iwona Harasimowicz
  7. mgr Wioletta Januszewska
  8. mgr Beata Kowalczyk
  9. mgr Iwona Łopacińska
  10. mgr Anna Łotysz
  11. mgr Anna Mazur
  12. mgr Anna Otolska
  13. mgr Małgorzata Pabian
  14. mgr Katarzyna Przybylska
  15. mgr Iwona Spendowska
  16. mgr Jadwiga Stachowicz
  17. mgr Małgorzata Czuryło

5          JĘZYK ANGIELSKI

  1. mgr Halina Kiłyk
  2. mgr Joanna Koczorowska
  3. Hanna Lach
  4. mgr Katarzyna Łońska
  5. mgr Agnieszka Salska
  6. mgr Urszula Sawicka-Heintz
  7. mgr Zofia Gutowska

6          JĘZYK NIEMIECKI

  1. mgr Mariola Pipier

7          JĘZYK POLSKI

  1. mgr Joanna Bochenek
  2. mgr Ewa Brzezińska
  3. mgr Bożena Ciborowska-Lipko
  4. mgr Agnieszka Gadomska-Rataj
  5. mgr Joanna Łyko
  6. mgr Damian Maćkowiak
  7. mgr Małgorzata Osiejuk
  8. mgr Magdalena Stolarczyk

8          HISTORIA

  1. mgr Stanisław Kacperski
  2. mgr Damian Maćkowiak
  3. mgr Mariola Pipier
  4. mgr Reneta Pruska-Nieroda

9          WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

  1. mgr Reneta Pruska-Nieroda

10        MATEMATYKA

  1. mgr Elżbieta Gajewska
  2. mgr Małgorzata Alicja Lewandowska
  3. mgr Joanna Michalska
  4. mgr Urszula Śmigielska
  5. mgr Waldemar Waluś
  6. mgr Marta Widerowska
  7. mgr Renata Woźniak

11        FIZYKA

  1. mgr Renata Woźniak

12        CHEMIA

  1. mgr Monika Sikorska

13        BIOLOGIA I PRZYRODA

  1. mgr Lucyna Dobrzycka
  2. mgr Elżbieta Radomska-Bączyńska
  3. mgr Monika Sikorska
  4. mgr Anna Silska
  5. mgr Irena Węgrowska

14        GEOGRAFIA

  1. mgr Anna Silska
  2. mgr Irena Węgrowska

15        INFORMATYKA I TECHNIKA

  1. mgr inż. Marcin Kolany
  2. mgr Joanna Szczecińska
  3. mgr Bogdan Żych

16        EDUKACJA DLA BEZIECZEŃSTWA

  1. mgr Bogdan Żych

17        PLASTYKA

  1. mgr Mirosława Babicka-Mrzygłód

18        MUZYKA

  1. mgr Joanna Betler
  2. mgr Kazimierz Trybura

19        WYCHOWANIE FIZYCZNE

  1. mgr Marta Kowalczyk
  2. mgr Kamil Kurkianiec
  3. mgr Elżbieta Miłek
  4. mgr Marcin Moroz
  5. mgr Elżbieta Moskalewicz
  6. mgr Ireneusz Pabian
  7. mgr Elżbieta Sobczak

20        RELIGIA

  1. mgr Aleksandra Grabarz-Sączek
  2. mgr Krzysztof Kempiński
  3. ks. mgr Marcin Kózka
  4. mgr Urszula Nowysz

21        WYCHOWAWCY ŚWIETLICY

  1. Agnieszka Kruk
  2. mgr Alicja Laskowska-Maślany
  3. mgr Justyna Trześniewska
  4. mgr Agata Zdanowska
  5. Pamela Ostafijczuk – asystent wychowawcy świetlicy

22        NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE

  1. mgr Elżbieta Gumińska
  2. mgr Renata Kopa
  3. mgr Danuta Szot

23        PEDAGOG

  1. mgr Małgorzata Lewandowska

24        PSYCHOLOG

  1. mgr Anna Klinik
  2. mgr Anna Wójt

25        LOGOPEDA

  1. mgr Małgorzata Kapturczak
  2. mgr Marzena Pardel
  3. mgr Maria Rybczyńska

26        ADMINISTRACJA

  1. mgr Ewa Kawczyńska
  2. Joanna Kawczyńska
  3. mgr Agnieszka Kępińska
  4. mgr Małgorzata Majewska
  5. mgr Katarzyna Mucha

27        OBSŁUGA

  1. Kazimierz Bal
  2. Katarzyna Dziewicka
  3. Stanisława Faryńska
  4. Grażyna Karman
  5. Bożena Śliwa
  6. Antoni Trześniewski
  7. Gabriela Tuszyńska
  8. Elżbieta Wajsowicz
  9. Beata Zimna
  10. Agnieszka Żwirska
  11. Bogdan Żwirski

Szkoła promująca zdrowie.


Historia projektu Szkoła Promująca Zdrowie rozpoczęła się w latach 80-tych XX wieku. Założenia programowe zostały zawarte w Karcie Ottawskiej.
W 1991 roku Światowa Organizacja Zdrowia ( WHO) postanowiła włączyć do projektu szkoły polskie.
W 1992 roku utworzono Europejską Sieć Szkół Promujących Zdrowie, do której weszły szkoły z siedmiu krajów, w tym 14 szkół podstawowych z Polski. Do grona tych szkół należy od tego momentu – Zespół Szkół Ogólnokształcących w Stargardzie Szczecińskim, obecnie: Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Gimnazjum Integracyjne. W 1991 roku była to Szkoła Podstawowa nr 12 i do tej pory kojarzy się wielu uczniom, ich rodzicom oraz osobom związanym z tradycją SzPZ jako „ Zdrowa Dwunastka”.
Prekursorem ruchu SzPZ i autorem wielu rozwiązań edukacyjnych w tej dziedzinie był Zenon Świętoński, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12, później Zespołu Szkół Ogólnokształcących. Była to postać, która zainspirowała wiele osób – uczniów, nauczycieli, rodziców, pracowników oświaty w dziedzinie promocji zdrowia i reformowania polskiej szkoły.
W kolejnych latach powstał oddolny ruch Szkół Promujących Zdrowie. Pierwsza sieć krajowa powstała już w 1992 r. Do 1998 roku istniały sieci Szkół Promujących Zdrowie w 31 dawnych województwach.
Obecnie funkcjonują sieci zdrowych szkół we wszystkich województwach. Takich placówek jest ponad 2000. Projekt ten realizują nie tylko szkoły, ale również przedszkola, placówki opiekuńczo -wychowawcze, także żłobki.
Od 1 stycznia 2008 roku istnieje Europejska Sieć Szkół dla Zdrowia w Europie – SHE.
W dniu 23 listopada 2009 roku podpisano porozumienie o współpracy między Ministrem Edukacji Narodowej, Ministrem Zdrowia i Ministrem sportu i Turystyki w sprawie promocji zdrowia i profilaktyki dzieci i młodzieży. W treści porozumienia prawnie określono funkcjonowanie szkół promujących zdrowie, ich zadania i sposoby realizacji celów edukacyjnych w ramach obowiązującej podstawy programowej.
Na jego podstawie rozwijają się sieci wojewódzkie oraz tworzone są różnorodne formy wspierania szkół i placówek promujących zdrowie.
Zachodniopomorska Sieć Szkół Promujących Zdrowie istnieje formalnie od 2005 roku, a obecną podstawą prawną jest porozumienie podpisane przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki, Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, Oddział Terenowy Agencji Rynku Rolnego w Szczecinie, Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki NFZ, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących w Stargardzie Szczecińskim.
Pracami związanymi z funkcjonowaniem sieci zachodniopomorskiej kieruje zespół złożony z przedstawicieli instytucji, które asygnowały porozumienie. Zespół wspiera placówki w zakresie realizacji zadań związanych z wdrażaniem koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie. Mogą one ubiegać się po trzech latach prac w sieci wojewódzkiej o Wojewódzki Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Jego uzyskanie umożliwia podjęcie starań o Certyfikat Krajowy Szkoły Promującej Zdrowie. Obecnie w naszym województwie są 103 placówki promujące zdrowie.

Opracowanie: Mariola Pipier

CertyfikatszkoypromujcejzdrowieObraz1

Idea integracji.
Funkcjonowanie klas integracyjnych w ZSO.
Z inicjatywy rodziców niepełnosprawnych w 1992 roku w naszej szkole powstała pierwsza w regionie klasa integracyjna. Jesteśmy placówką, która otrzymała z rąk Rzecznika Praw Dziecka tytuł Lidera Integracji. Podstawowym założeniem szkoły jest nauczanie i wychowanie bez lęku, strachu i agresji oraz dążenie do jak najlepszego rozwoju relacji na poziomie uczeń – nauczyciel – rodzic. Szkoła stara się kształtować i rozwijać indywidualne zdolności i zainteresowania uczniów, poświęca szczególnie dużo uwagi osobom borykającym się z różnymi trudnościami, jak i uzdolnionym.
Głównym założeniem integracji jest pełne uczestnictwo wszystkich dzieci w procesie uczenia się i uspołeczniania. Typowa klasa integracyjna liczy 20 uczniów, w tym 3 – 5 niepełnosprawnych. W klasach integracyjnych uczą się dzieci o różnych rodzajach niepełnosprawności: niepełnosprawne umysłowo w stopniu lekkim i umiarkowanym, niedowidzące i niewidome, niedosłyszące, z zespołem Downa, z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz z Autyzmem.
Szkoła w chwili obecnej otacza opieką ponad 100 uczniów niepełnosprawnych. Pracują z nimi nauczyciele specjaliści m.in.: pedagodzy specjalni, oligofrenopedagodzy, tyflopedagodzy, surdopedagodzy, terapeuci dzieci z zaburzeniami zachowania, logopeda, psycholog, dogoterapełta.
Główny cel nauczania to aktywizowanie wszystkich dzieci w klasach integracyjnych, by rozwijały się one na miarę swoich możliwości i mogły osiągnąć sukces. Natomiast przemyślany proces wychowawczy ma motywować do jak najpełniejszej aktywności opartej na szacunku, akceptacji i poznaniu swoich potrzeb oraz sprawiać, aby uczniowie byli dla siebie wsparciem.
Nabór do klas integracyjnych w naszej szkole odbywa się na zasadzie dobrowolnego akcesu rodziców. W przypadku większej liczby chętnych, przed podjęciem decyzji spotykamy się z dziećmi i ich rodzicami. W przypadku uczniów niepełnosprawnych potrzebne jest orzeczenie odpowiedniej poradni. Rekrutując niepełnosprawne intelektualnie dzieci do klasy pierwszej, staramy się tak dobrać zespół, aby miały one szanse na zawiązanie przyjaźni.
Celem kształcenia integracyjnego jest zabezpieczenie wszechstronnego rozwoju każdego dziecka poprzez:
- pełną indywidualizację procesu kształcenia,
- stałą diagnozę możliwości i potrzeb każdego ucznia dla zabezpieczenia optymalnych warunków rozwoju,
- zmodyfikowanie programów nauczania,
- zróżnicowanie form pracy i stosowanie aktywnych metod nauczania,
- przygotowanie uczniów do pełnienia określonych ról w społeczeństwie,
- wychowanie w myśl zasady do prawa wzrastania w naturalnym środowisku rówieśniczym,
-tworzenie środowiska przyjaznego, polegającego na wzajemnym wspieraniu się uczniów, rodziców i nauczycieli.
Funkcjonowanie uczniów niepełnosprawnych w klasie integracyjnej, sposób i stopień uczestnictwa zależy od ich kondycji intelektualnej i możliwości społecznych.
W klasie integracyjnej pracuje dwóch nauczycieli jednocześnie, tworząc stały współdziałający ze sobą zespół.
W klasach I – III:
- nauczyciel nauczania początkowego,
- pedagog specjalny – jako nauczyciel wspierający.
W klasach IV – VI i gimnazjum:
- nauczyciel przedmiotu,
- pedagog specjalny – jako nauczyciel wspierający.
Współpraca dwóch nauczycieli daje różnorodne możliwości wymiany doświadczeń, wzajemnych konsultacji i uzupełniania pedagogicznych kompetencji. Nauczyciele w jednakowym stopniu odpowiadają za realizację ramowych treści programowych, wyniki nauczania, sprawy wychowawcze, sposób oceniania uczniów oraz współpracę z rodzicami.

baner 4 bariery

 

3loga

Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi
Gimnazjum Integracyjne


OS. ZACHÓD A/5
73-110 STARGARD
tel./fax 91 573 41 45, 91 834 29 45,
emai


    Podstawowym założeniem szkoły jest nauczanie i wychowanie bez lęku, strachu i agresji oraz dążenie do jak najlepszego rozwoju kontaktów w relacji uczeń - nauczyciel - rodzic. Szkoła stara się kształtować i rozwijać indywidualne zdolności i zainteresowania uczniów, poświęca szczególnie dużo uwagi uczniom z trudnościami, ale i dla najzdolniejszych tworzy pole dla rozwoju ich zdolności. Ta cała działalność zaowocowała zakwalifikowaniem szkoły w 1992 roku przez Polski Zespół ds. Zdrowej Szkoły do Europejskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, jako jednej z piętnastu polskich szkół.

Wizja Szkoły:

Szkoła bez lęku strachu i agresji, zapewniająca sukces każdemu na miarę jego sił i możliwości, oparta na demokratycznych zasadach współżycia społecznego w myśl idei:
"W wychowaniu współpraca,
współdziałanie i współdecydowanie"

 baner5