baner 11 sztuka bycia razem
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Wycieczka Szkolna

29 maja 2023r. klasy 5a i 5b razem z wychowawcami Elżbietą Gajewską, Katarzyną Witos-Szałęgą, Marcinem Kolanym i Iloną Szymańską wyruszyły na pełną przygód wyprawę do miasta leżącego na 44 wyspach Świnoujścia. Głównym celem było zwiedzanie dwóch znanych w regionie miejsc: podziemnego miasta i fortu twierdzy Świnoujście.
Po podróży autokarem i pełnym wrażeń rejsie stateczkiem dotarliśmy do podziemnego miasta na wyspie Wolin. Ten fascynujący cel podróży był niegdyś ściśle tajnym obiektem wojskowym podczas zimnej wojny. Nasz przewodnik przeprowadził nas przez podziemne korytarze i do dużych schronów, które kiedyś były trzymane w tajemnicy przed światem zewnętrznym. Poznaliśmy niesamowitą historię zimnej wojny i zobaczyliśmy jak to miasto było przygotowane na każdą ewentualność. Kolejnym punktem wycieczki był Fort Gerharda - nadmorska twierdza, również na wyspie Wolin. To jeden z najlepiej zachowanych XIX-sto wiecznych pruskich fortów nadbrzeżnych w Europie. Bardzo podobało nam się to żywe muzeum. Mogliśmy przenieść się w czasie i poznać smak wojskowej służby. Zwiedzaliśmy fortecę pod opieką umundurowanego pruskiego żołnierza. Poznaliśmy historię fortu, przechodząc jednocześnie próby sprawdzające czy nadajemy się do wojskowej służby.
Podczas naszego wyjazdu nie mogło zabraknąć spaceru wzdłuż morskiej plaży. Na zakończenie całodziennej wyprawy na promenadzie zjedliśmy przepyszne gofry i lody oraz kupiliśmy piękne pamiątki. Warto wspomnieć, że przeprawa promem była dla nas również atrakcją i wspaniałym przeżyciem.
To był bardzo udany dzień. Dopisała pogoda i humory.

Materiał nadesłała p. Katarzyna Witos-Szałęga

wycieczka klasowa 5a 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii