Dnia 03.06.2016r. w sali komputerowej nr 16 odbyło sie uroczyste podsumowanie i zakończenie informatycznego projektu gimnazjalnego pt. "Time Lord". Zaproszeni rodzice i uczniowie klasy II g oraz rodzice ucznia klasy II h gimnazjum mieli okazję obejrzeć efekty pracy trzech uczniów: Karola Jurskiego z kl. II h, Jana Prochery z kl. II g oraz Jakuba Falkiewicza z kl. II g. Celem projektu było stworzenie w środowisku programowym UNITY trójwymiarowej gry logicznej o walorach edukacyjnych.
Oprócz rozwiązywania zagadek logicznych gra oferuje również możliwość nauki podstaw logiki matematycznej z wykorzystaniem bramek logicznych.
Zebranych gości powitała wicedyrektor ZSO p. Izabela Jurewicz-Zimny.
Podczas prezentacji projektu, uczniowie opowiadali o swojej pracy nad grą, o pomyśle jej stworzenia, demonstrowali zasady poruszania się po poszczególnych poziomach gry, odpowiadali na pytania rodziców i uczniów.
W trakcie prezentacji można było samodzielnie pograć i porozwiązywać zagadki logiczne.
Opiekunem projektu był p. Bogdan Żych.
Autorzy projektu udostępnią plik instalacyjny gry "Time Lord" na stronie internetowej szkoły każdemu zainteresowanemu na zasadach licencji freeware.
W tym roku szkolnym promowaliśmy czytelnictwo w naszej szkole. Przeprowadzono kilka spotkań z książką w związku z rozwijaniem zainteresowań czytelniczych uczniów oraz upowszechnianiem czytelnictwa.
W ramach przeprowadzonej akcji "Poczytaj mi kolego, koleżanko” - 17 i 18 marca 2016r. uczennice z Samorządu Uczniowskiego czytały na lekcjach młodszym dzieciom z klas I-III książki: "Kajtkowe przygody” M. Konopnickej, "Ostrożnie” G. Kasdepke, "Brzydkie kaczątko” H.Ch. Andersena.
Kolejna akcja "Dorośli czytają dzieciom” odbyła się 24 maja 2016r. w świetlicy szkolnej. Nauczyciele prezentowali oraz czytali uczniom nowości wydawnicze: "Pan Kuleczka” W. Widłaka, "Gdzie jesteś cukierku?” W. Cichonia z biblioteki szkolnej, zakupione w ramach programu rządowego MEN "Książki naszych marzeń”.
30 maja 2016r. podczas akcji "Czytamy w przedszkolu” uczniowie z klas III z naszej szkoły czytali dzieciom z grup "O" z Przedszkola Miejskiego nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi "Bajkowy Zakątek” o przygodach Elmera - "Elmer. Słoń w kratkę” i "Elmer i tęcza” Davida McKee.
Uczniowie klas młodszych byli również na ciekawych spotkaniach w Książnicy Stargardzkiej. Uzyskali informację na temat możliwości wypożyczania interesujących książek z Działu Dziecięco–Młodzieżowego, oglądali wystawę prac plastycznych "Książki naszych marzeń” i przedstawiali krótkie scenki teatralne z wierszy literatury dziecięcej.
Wszystkie te działania cieszyły się zainteresowaniem, rozbudzały wrażliwość oraz ciekawość uczniów, zachęcały i motywowały do czytania.
Organizatorami były panie: Anna Otolska, Agata Pająk.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii.
OGŁOSZENIE
SERDECZNIE ZAPRASZAMY
RODZICÓW DZIECI, KTÓRE W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 BĘDĄ UCZĘSZCZAŁY W NASZEJ SZKOLE
DO ODDZIAŁÓW "0"
NA SPOTKANIE
ORGANIZACYJNO-INFORMACYJNE, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ DNIA:
9 CZERWCA 2016 /czwartek/
O GODZ. 16.00 w STOŁÓWCE SZKOLNEJ
OGŁOSZENIE
Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi
w Stargardzie os. Zachód A5
ZAPRASZA
RODZICÓW DZIECI, KTÓRE W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 BĘDĄ UCZNIAMI KLAS „I” w SP nr 2
NA SPOTKANIE
ORGANIZACYJNO-INFORMACYJNE, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ DNIA:
8 CZERWCA 2016 /środa/
O GODZ. 16.30w STOŁÓWCE SZKOLNEJ
Kończy się właśnie w naszej szkole III edycja programu „Mistrzowie Kodowania”. W tym roku szkolnym w ramach realizowanego projektu, uczniowie z różnych klas zajmowali się tworzeniem programów w dwóch środowiskach: App Inventor oraz Scratch. Młodzież gimnazjalna miała okazję popracować z programem App Inventor, w którym kodowała różnego rodzaju aplikacje na telefony, smartfony i tablety z systemem Android. Uczniowie tworzyli użyteczne aplikacje oraz ciekawe gry.
Dzieci z klas IV-VI miały okazję pracować ze Scratchem, w którym kodowali ciekawe aplikacje i gry według gotowych scenariuszy i własnych pomysłów.
Korzystając z nowych technologii poznawali różne techniki i metody programowania, rozwijając własne zainteresowania, kreatywność i wyobraźnię.
Na zajęciach z kodowania oprócz realizacji programu projektu, uczniowie zajmowali się również programowaniem robota LEGO EV3 oraz LEGO NXT, poznawali w podstawowym zakresie tajniki elektroniki platformy Arduino, tworząc projekty w środowisku S4A.
Zajęcia z kodowania pozwalają uczniom kształcić logiczne myślenie, wyobraźnię, pomysłowość, umiejętność pracy zespołowej, niejednokrotnie łącząc naukę z zabawą.
Zajęcia kodowania prowadził p. Bogdan Żych.
W sobotę 14 maja 2016r. w naszej szkole odbył się 48 Międzyszkolny Konkurs Przyrodniczy Uczniów Szkół Podstawowych. Do udziału w konkursie zaproszeni byli uczniowie szkół stargardzkich oraz gmin: Stargard, Stara Dabrowa i Kobylanka by wykazać się:
- wiedzą na temat ochrony gatunkowej roślin i zwierząt,
- znajomością rezerwatów przyrody i pomników przyrody z terenu Województwa
Zachodniopomorskiego,
- znajomością Polskich Parków Narodowych,
- wiedzą na temat wkładu polskich uczonych na polu ochrony przyrody,
- znajomością aktualnych zagadnień dotyczących ekologii i ochrony środowiska.
W tym roku do zmagań konkursowych przystąpiło 33 uczniów (11 zespołów 3-osobowych) z 11 szkół podstawowych. Do zadań uczestników konkursu należało nie tylko rozwiązanie 25 zadań testowych, krzyżówki ale również odniesienie się do praktycznego wykorzystania wiedzy dotyczącej rozmieszczenia parków narodowych, symboli parków jak również znajomości organizmów objętych ochroną gatunkową.
Po zmaganiach konkursowych uczniowie pracowali w losowo wybranych zespołach zadaniowych tworząc techniką orgiami majową łąkę.
W czasie, gdy uczniowie zmagali się z zadaniami konkursowymi nauczyciele przyrody wzięli udział w spotkaniu zorganizowanym przez PODN w Stargardzie.
Uroczystego otwarcia 48 edycji konkursu dokonała pani Anna Kurcab-Kościańska – dyrektor naszej szkoły oraz organizator konkursu pani Lucyna Dobrzycka.
W komisji konkursowej pracowali: Mariola Ludko, Renata Chmiel i Jolanta Trembecka-Kempisty z Urzędu Miasta Stargard oraz Irena Węgrowska ucząca w naszej szkole przyrody i geografii. Laureatami tegorocznej 48 edycji konkursu zostali:
I miejsce – Julia Chudzik uczennica Szkoły Podstawowej Nr 4 oraz Oliwia Wojtkowiak SP nr 1,
II miejsce – Wiktoria Józefczyk ze Szkoły Podstawowej Nr 4,
III miejsce – Anna Okraj ze SP nr 1.
Zespołowo najlepszymi okazali się:
I miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1– opiekun zespołu pani Lilianna Janeczek,
II miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4 – opiekun zespołu pani Regina Turakiewicz,
III miejsce uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 5– opiekun zespołu pani Anna Kaczmarek.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali ciekawe nagrody książkowe i upominki, które zakupiono dzięki sponsorom wśród których znaleźli się: Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska oraz Biuro Prezydenta Miasta UM Stargard, Rada Rodziców naszej szkoły.
Nauczyciele opiekunowie Szkolnych Kół LOP otrzymali dyplomy i podziękowania za przygotowanie uczniów do Konkursu.
W podsumowaniu tegorocznej 48 edycji Międzyszkolnego Konkursu Przyrodniczego organizatorzy zwrócili uwagę na wyrównany wysoki poziom wiedzy uczniów wskazujący na duże zaangażowanie nauczycieli przedmiotów przyrodniczych ze Szkół Podstawowych Gminy Stara Dąbrowa, Miasta i Gminy Stargard.
Organiztorami konkursu były panie: Lucyna Dobrzycka i Beata Żych.
Uczniowie klasy IIId, pod opieką pani Anny Otolskiej, rozwijają swoje umiejetności programistyczne. Uczą się kodowania i tworzenia ciekawych projektów w programie Scratch. Swobodnie i intuicyjnie korzystają z nowoczesnego sprzętu w sali komputerowej. Z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem biorą udział w zajęciach. W tworzonych projektach mają możliwość wykazania się kreatywnością i wyobraźnią. To dla nich wspaniała przygoda, świetna zabawa i ogrom satysfakcji.
14 maja, czyli w sobotę przypada Światowy Dzień Scratcha. W piątek 13 maja w naszej szkole zostały zorganizowane zajęcia dla klasy VA, podczas których "Mistrzowie Kodowania" udzielali wsparcia koleżankom i kolegom z klasy w czasie opracowywania wspólnego projektu w Scratchu. Uczniowie pracując w środowisko programowania Scratch, mieli okazję wykazać się umiejętnością twórczego rozwiązywania problemów, kreatywnością i wyobraźnią. "Mistrzowie Kodowania" dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami ze swoimi rówieśnikami. Podczas wspólnego kodowania uczniowie, nie tylko zdobywali nowe umiejętności programowania ale również dobrze się bawili. Zajęcia poprowadził p. Bogdan Żych, nauczyciel informatyki.
4 kwietnia 2016 roku odbył się w naszej szkole konkurs recytatorski dla klas I-III:
"Rodzinna wyspa szczęśliwości"
Oto wyniki:
Klasy I
I miejsce Zuzanna Woźniak kl. Ic
II miejsce Anna Perkiewicz kl. Ie
III miejsce Katarzyna Kuca kl. Ih
Klasy II
I miejsce Natalia Dymon kl. IIc
II miejsce Zuzanna Kowalska kl. IId
III miejsce Natalia Konowalczyk kl. IIa
Klasy III
I miejsce Jakub Przybylski kl. IIIb
II miejsce Anna Brandebura kl.IIIa
III miejsce Łukasz Kula kl.IIId
Organizatorami szkolnego konkursu były panie: Anna Otolska, Iwona Spendowska.
GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM !!!!
25 kwietnia 2016 roku w Szkole Podstawowej nr 4 w Stargardzie odbył się XVI Międzyszkolny Konkurs Recytatorski klas I-III "Witamy w Wierszolandii".
Naszą szkołę reprezentowali uczniowie:
Klasy I- Zuzanna Woźniak – kl. Ic
Klasy II- Natalia Dymon – kl. IIc
Klasy III- Jakub Przybylski – kl. IIIb
Nasza pierwszoklasistka Zuzanna Woźniak otrzymała wyróżnienie w swojej kategorii wiekowej, natomiast uczeń klasy trzeciej - Jakub Przybylski zajął I miejsce w kategorii klas III.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
IV STARGARDZKI RAJD EKUMENICZNY
14 MAJA 2016 r.
Serdecznie zapraszamy do wędrówki szlakiem stargardzkich świątyń w 1050 rocznicę chrztu państwa polskiego.
Rajd poprowadzą:
Ewelina Maligłówka – historyk regionalista,
Krzysztof Kempiński – katecheta,
Renata Pruska – Nieroda – przewodnik turystyczny.
Wyruszamy o godz. 10:00 sprzed kościoła p.w. Św. Ducha.