Materiał nadesłała p. Katarzyna Witos-Szałęga
Projekt "Adopcja ucznia"
Od roku 2016 nasza szkoła uczestniczy w realizacji projektu „Adopcja ucznia”. Jest to misyjne dzieło prowadzone przez Zgromadzenie Sióstr Felicjanek na afrykańskiej ziemi. W Kenii Siostry głoszą Dobrą Nowinę i niosą pomoc potrzebującym, by godnie mogli przeżywać swoją codzienność. W związku z ubóstwem wielu rodzin dzieci nie mogą uczestniczyć w nauce szkolnej.
Nasza koleżanka z Kenii Holidah - Munda Muthee mając 6 lat trafiła do Felicjańskiego Ośrodka Misyjnego i uczy się w szkole w Matiri.
Jako społeczność szkolna zobowiązaliśmy się wspierać edukację naszej nowej koleżanki każdego roku, aż do klasy VIII. Projekt nasz jest długoterminowy. Towarzyszymy Holidah od przedszkola przez szkołę podstawową.
Dzięki ofiarności uczniów z SP2 wspieramy naszą koleżankę w Kenii już 7 rok. W tym roku wysłaliśmy kwotę 700 złotych na pokrycie kosztów jej kształcenia.
Za włączenie się w tę akcję bardzo dziękujemy Rodzicom i uczniom naszej szkoły.
Na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia życzymy pokoju serca, miłości i jedności w rodzinach i prawdziwego pokoju na świecie, aby każdy miał godne warunki do życia, rozwijania talentów i darów otrzymanych od Boga.
Katecheci z SP2
Magia barw / Burza w słoiku
Moduł przyrodniczy kształci u młodych naukowców nawyk planowania, przygotowania doświadczenia i bezpiecznego wykonania eksperymentu. Praca badawcza pozwoliła uczniom klas 1b i 2c poznać proces dyfuzji, czyli samorzutnego mieszania się różnych substancji na skutek wnikania cząstek jednej substancji między cząstki drugiej przy bezpośrednim kontakcie. Znane i lubiane doświadczenie ze Skitllesami oraz „burza w słoiku” to świetny pomysł na wspólne spędzenie czasu oraz najlepszy sposób na przekonanie się o słuszności i wszechobecności procesu dyfuzji w naszym codziennym życiu.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
Materiał nadesłała p. Monika Sikorska
AKCJA MIKOŁAJKI
GRUDNIOWE TRADYCJE W KLASIE 2b
Nastrój świąteczny znów zagościł w naszej kasie. 6 grudnia obchodziliśmy mikołajki. Tego dnia uczniowie ubrali się na czerwono, założyli mikołajkową czapkę i wykonali mikołajkowe zadania. Dzieci bardzo się ucieszyły, gdy do drzwi naszej sali zapukał Mikołaj by obdarować nas pysznymi cukierkami.
9 grudnia na uczniów czekała kolejna dawka świątecznych atrakcji. Tego dnia udaliśmy się do szkolnej pracowni gospodarstwa domowego by upiec przepyszne pierniczki i ciasteczka. W miłej, świątecznej atmosferze uczniowie przygotowali ciasto na pierniczki i ciasteczka a następnie wałkowali, wycinali, układali na blaszkach, piekli i mierzyli czas pieczenia. Gdy pierniczki były już gotowe dzieci przystąpiły do ich dekorowania lukrem, cukrowymi pisakami i barwnymi posypkami.
Pieczenie i dekorowanie pierniczków bardzo się dzieciom podobało i wprowadziło je w magiczną atmosferę Świąt Bożego Narodzenia.
Zapachy roznosiły się po całej szkole.
wychowawczynie p. Małgorzata Gawrysiak, p. Monika Szyszka
GRUDZIEŃ - MIKOŁAJKI
Na ten dzień czekają wszystkie dzieci. Pod hasłem „Mikołajkowy zawrót głowy” działała w tym dniu szkolna biblioteka. Panie bibliotekarki przygotowały dla dzieci mikołajkowe niespodzianki. Wraz z uczennicami z kl. VIII c - Zuzanną Kowalewską i Julią Stryjską z Klubiku Miłośników Książki odwiedzały dzieci z klas 0-III w ich salach. Celem spotkań była promocja literatury o tematyce świątecznej, kultywowanie tradycji mikołajkowej, integracja dzieci podczas wspólnej zabawy. Dziewczęta zaprosiły dzieci do wysłuchania opowiadań mikołajkowych i na podstawie książek dostępnych w bibliotece szkolnej przekazały mnóstwo ciekawostek. Zorganizowały dzieciom „Mikołajkowy quiz” oraz różne mikołajkowe zabawy, które sprawiły dzieciom dużo radości. Każde spotkanie kończyło się słodkim poczęstunkiem. Wizyta Mikołaja z panią Elfikową w bibliotece była dla wszystkich wspaniałym przeżyciem, a na uczniów, którzy odwiedzili bibliotekę w tym dniu czekały smaczne ciasteczka, pierniczki i cukiereczki.
Panie bibliotekarki Renata Kopa i Beata Kowalczyk
Materiał nadesłała p. Katarzyna Witos-Szałęga
Zajęcia koła informatycznego
w listopadzie i grudniu w klasach VI-VIII
Listopad i grudzień upłynął nam między innymi na dalszej pracy z drukarkami 3D. Na naszych zajęciach tworzyliśmy w różnych środowiskach, np. 3D Builder, własne projekty, a następnie drukowaliśmy je. Poznawaliśmy w dalszym ciągu podstawy niełatwej, ale ciekawej i odpowiedzialnej pracy inżyniera, wykonując bardziej techniczne projekty, np. etykietkę do kluczy, gdzie ponownie jak w poprzednim projekcie, należało się posłużyć rysunkiem technicznym. Poznaliśmy nowy program Inkscape, który nam posłużył do uproszczonego zaprojektowania różnych kół i przekładni zębatych – podstawowych elementów wielu różnych maszyn. Rysunek przekładni i kół zębatych wykorzystaliśmy w środowisku 3D Builder do utworzenia trójwymiarowego modelu do druku 3D. Zbliżające się święta były świetną okazją do zaprojektowania trójwymiarowych modeli choinek, które potem drukowaliśmy. Nasze zajęcia to był również czas, w którym poznawaliśmy nowego robota o nazwie „Skribot”. W tego typu roboty została wyposażona nasza szkoła w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Skribot został wydrukowany przez producenta na drukarkach 3D i przystosowany do samodzielnego składania przez uczniów według dokładnej instrukcji. Posługując się instrukcją uczniowie składali samodzielnie swoje roboty, następnie sterowali nimi za pomocą tabletów przez połączenie Bluetooth, a także programowali je za pomocą apki „SkriApp” – roboty jeździły, omijały przeszkody, chwytały przedmioty, przewożąc je w inne miejsce.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu - film1
Zapraszamy do obejrzenia filmu - film2
Zajęcia koła informatycznego
w listopadzie i grudniu w klasach IV-V
W listopadzie i w grudniu zajmowaliśmy się w dalszym ciągu poznawaniem kolejnych czujników i urządzeń, współpracujących z mikrokontrolerem CyberPi. W ramach ćwiczeń z programowania mikrokontrolera w środowisku mBlock, wykorzystywaliśmy w swoich projektach silniczek prądu stałego (wentylator), którego moc (a więc szybkość obrotów) regulowaliśmy za pomocą przycisków CyberPi. Dodatkowo kontroler podczas działania programu, wyświetlał w różny sposób aktualną moc silniczka. Do sterowania silnikiem, wykorzystaliśmy również podwójny czujnik RGB (połączony z mikrokontrolerem), który wykrywał zdefiniowane przez nas w programie kolory. Wykrytą nazwę koloru wypowiadał na głos dzięki zastosowaniu programowego rozszerzenia „Zamień tekst na mowę”. Żółty kolor uruchamiał silnik, zaś wykryty kolor czerwony - zatrzymywał. Na koniec testowaliśmy moduł sztucznej inteligencji, zaimplementowany do mBlock, który został tak wyszkolony, że za pomocą mimiki twarzy uruchamiał lub zatrzymywał wentylator (uśmiech uruchamiał, zaś smutek zatrzymywał).
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
1c -Przygotowania do Świąt
5 grudnia uczniowie z klasy 1c po raz pierwszy mieli przyjemność odwiedzić pracownię gospodarstwa domowego.
Największą i najsmaczniejszą atrakcją dla dzieci jest pieczenie i dekorowanie świątecznych ciasteczek. I my postanowiliśmy zrobić pierniczki. Na początku dzieci poznały składniki i sposób wykonania ciasta. Następnie zakasaliśmy rękawy i zaczęliśmy wyrabiać i wałkować ciasto. Potem dzieci wybierały wzory foremek, wyciskały kształty, układały je na blaszkach i cierpliwie czekały aż się upieką. Na końcu dekorowały pierniczki według własnego uznania i pomysłu i oczywiście degustowały.
Napiekliśmy mnóstwo pachnących i pysznych pierniczków, które zapakujemy i podarujemy rodzicom w prezencie z okazji świąt Bożego Narodzenia.
Wszyscy bardzo się napracowali w kuchni i zdobyli niezbędne doświadczenie oraz umiejętności potrzebne w codziennym życiu.
Wychowawczynie
Małgorzata Pabian
Katarzyna Rudzka