Uroczyste apele z okazji
zakończenia roku szkolnego 2022/2023
"Lubię wracać tam, gdzie byłem już…”
Wojciech Młynarski
22 czerwca w czasie Akademii przygotowanej przez uczniów klas siódmych pożegnaliśmy w Naszej Szkole Ósmoklasistów. Były to klasy 8a, 8b, 8c, 8d, 8e, 8f, które przywitały wszystkich pięknym polonezem.
W części oficjalnej Pani Dyrektor wręczyła Złote Tarcze uczniom wyróżniającym się w nauce oraz Listy Gratulacyjne ich rodzicom. Najlepsi uczniowie zostali wpisani do Złotej Księgi. Zgodnie z tradycją naszej szkoły uhonorowano jedną z uczennic Medalem Integracji za piękną postawę wobec niepełnosprawnych.
W programie artystycznym wiele wzruszeń dostarczyła uczestnikom prezentacja zdjęć - pamiątek ze wspólnie spędzonych lat. Łzy kręciły się w oku. Roztańczone dziewczyny z klas 8 zawirowały na parkiecie w ciekawej choreografii tanecznej. Jednak najwięcej emocji przeżyliśmy podczas występu ósmoklasistów Leny Szyban i Karola Stolarczyka, którzy podziękowali dyrekcji, nauczycielom, rodzicom i uczniom za wspólnie spędzone chwile. Zaśpiewali "Lubię wracać tam, gdzie byłem już...” i podbili serca publiczności. Na koniec wszyscy zatańczyliśmy country. To były chwile pełne wzruszeń.
Ósmoklasiści realizujcie marzenia i wracajcie wspomnieniami do naszej "Dwójki”
Z pewnością będzie nam Was brakowało.
Po miesiącach wytężonej pracy, 23 czerwca 2023 roku, nadszedł czas na upragniony wypoczynek. O godzinie 8.30 w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi uczniowie z klas I-IV wzięli udział w uroczystym zakończeniu roku szkolnego 2022/2023.
Na początku Pani Dyrektor Anna Kurcab-Kościańska oraz Przewodnicząca Rady Rodziców podziękowaly za wspópracę zgromadzonym rodzicom, nauczycielom i uczniom oraz złożyły życzenia bezpiecznych i słonecznych wakacji.
Część artystyczną zaprezentowali uczniowie z klas drugich pod czujnym okiem wychowawczyń. Występy naszych podopiecznych uświetnili tancerze z koła taneczno-kreatywnego - "Promyk" pod opieką p. Barbary Kwacz.
Na zakończenie uroczystego spotkania przy piosence "Ostatni dzwonek" uczniowie z klas drugich i ich wychowawczynie pożegnali rok szkolny 2022/2023.
Po spotkaniu ogólnym, uczniowie poszczególnych klas udali się wraz z wychowawcami do sal lekcyjnych, by we własnym gronie dokonać refleksji nad minionymi miesiącami oraz podzielić się wakacyjnymi planami.
Tego dnia również, o godz. 9.30 odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego dla uczniów klas V-VII. Uczniowie klas szóstych zaprezentowali się w krótkim programie artystycznym, śpiewając wesołe piosenki wakacyjne. Pani Dyrektor złożyła serdeczne podziękowania, życząc wszystkim bezpiecznych wakacji. Do życzeń dołączają się również wychowawcy klas szóstych, którzy czuwali nad przebiegiem uroczystości.
Wychowawczynie klas siódmych
Wychowawczynie klas I-IV
Wychowawczynie klas V-V
Podsumowanie projektu
„Z kulturą mi do twarzy”
Uczniowie klasy 1a, 2a, 4a oraz 5a wraz z wychowawcami zakończyli w maju swoją roczną przygodę z Ogólnopolskim Projektem Edukacyjnym „Z kulturą mi do twarzy”.
Udało nam się zrealizować wiele zadań projektu. Działania podejmowane podczas projektu miały wprowadzać uczniów w świat wartości, współpracy, patriotyzmu, szacunku do tradycji, wskazywać wzorce postępowania i budować relacje społeczne tak bardzo potrzebne w mijającym roku szkolnym.
Uczniowie w ciągu trwania projektu m. in. tworzyli budowle architektoniczne, projektowali, czytali literaturę uwrażliwiającą na potrzeby innych dzieci, brali udział w akcjach charytatywnych. Zorganizowaliśmy: Dzień Kolorowej Skarpetki, Dzień Wiosny, Dzień Kobiet, Festiwal Piosenki Ulubionej, Bal karnawałowy. Wspólnie kolędowaliśmy, piekliśmy pierniczki dla rodziców, gofry i pizzę, pracowaliśmy w grupie na tablicy multimedialnej, kodowaliśmy, wykonaliśmy niespodzianki dla babci i dziadka, robiliśmy wspólnie z rodzicami słoiczki dobrych myśli, tańczyliśmy, prezentowaliśmy swoje pasje, byliśmy z wizytą w teatrze, kinie, filharmonii, muzeum, wykonywaliśmy piękne prace plastyczne oraz instrumenty muzyczne. Dbaliśmy o naszą kulturę: każda klasa tworzyła kodeks dobrego zachowania, zorganizowaliśmy tydzień życzliwości i uprzejmości, by polubić siebie i dzielić się dobrem z innymi. Odświeżyliśmy naszą znajomość zasad savoir-vivre (nakrywanie do stołu, zachowanie się przy stole i w instytucjach kultury, dobór stroju do okazji, wyrażanie szacunku do rówieśników i osób starszych).
Wszystkie te działania pozwoliły nam efektywnie spędzać czas i jednocześnie dobrze się bawić. Projekt okazał się być bardzo potrzebny. Nie tylko dał szansę dzieciom pochwalenia się znajomością zasad kultury. Pokazał także, że kulturalne zachowania, używanie zwrotów grzecznościowych, bezinteresowna pomoc, uśmiech i miłe słowo to działania, które pomagają w nawiązywaniu i utrzymywaniu dobrych relacji społecznych, ułatwiają zawiązywanie przyjaźni i tworzą dobrą atmosferę.
Uwieńczeniem projektu było wręczenie dyplomów uczniom oraz uzyskanie certyfikatu dla naszej szkoły.
Dziękujemy wszystkim nauczycielom zaangażowanym w realizację projektu „Z kulturą mi do twarzy”.
A naszym uczniom gratulujemy!
Koordynator projektu
Katarzyna Witos-Szałęga
Wycieczka klas szóstych do Berlina
12 czerwca 2023 roku klasy: 6a, 6b, 6c, 6d zwiedzały Berlin. Celem wyjazdu było poznanie kultury, architektury i zabytków naszych zachodnich sąsiadów. W trakcie spaceru uczestnicy mogli kupić pamiątki z Berlina, m.in. magnesy, breloki, ołówki, a także spróbować przekąsek, jak Currywurst, czy kebab turecki. Oprócz obowiązkowych zabytków Berlina, jak: Katedra, Uniwersytet Humbolta, ulica Unter den Linden, Reichstag, Brama Brandenburska, Pomnik Holocaustu, Aleksander Platz, grupa zobaczyła stadion olimpijski oraz miejsce, w którym odrestaurowuje się stare samochody - Classic Remise.
Na wycieczce uczestnikom dopisywały dobre humory. Podczas podróży był czas na wspólne śpiewanie piosenek i rozmowy o zbliżających się wakacjach.
Materiał nadesłały: p. Joanna Betler i p. Iwona Łopacińska
Sukcesy naszych uczniów
w I edycji Konkursu „3D EduArt” na projekty i wydruki 3D
W konkursie „3D EduArt” na projekty i wydruki 3D, ogłoszonym przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie, a organizowanym przez Centrum ECOTECH-COMPLEX w ramach realizacji projektu pt. Eksploracja inspirowana technologią druku 3D oraz współorganizowany przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i dofinansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki (MEiN) w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” - Popularyzacja nauki i promocja sportu (SON), uczniowie naszej szkoły zajęli najwyższe miejsca w kategorii „Najlepszy projekt do druku 3D”:
I miejsce – Bartosz Zaśko – kl. IVc za pracę pt. „Wiatrak” (kategoria – uczniowie klas 4-8)
II miejsce – Anna Walczak – kl. VIIIb za pracę pt. „Jemiołuszka Pospolita” (kategoria – uczniowie klas 4-8)
III miejsce – Jan Kuzio – kl. VIIIb za pracę pt. ”Samolot” (kategoria – uczniowie klas 4-8)
Rozstrzygnięcie konkursu nastapiło 15-16.06.2023r. przez Jury Konkursowe.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII w maju i czerwcu
W maju i czerwcu tworzyliśmy własne projekty 3D w programie 3D Builder i w programie Blender, a także je drukowaliśmy. Były to różne rodzaju modele czołgów, czy poprawiony model rogu oraz model kota i psa. Szczególnie aplikacja Blender wymagała od uczniów dużo wyższych umiejętności w projektowaniu 3D, ponieważ sam program nie jest na tyle intuicyjny, aby szybko można było opanować wiele potrzebnych i dostępnych w nim narzędzi i opcji. Jednak uczniowie już od jakiegoś czasu pracują na kole informatycznym z tą aplikacją i wielu z nich nabyło wymagane umiejętności.
Na zajęciach koła informatycznego zajmowaliśmy się również programowaniem robota JD Humanoid, tworząc różne programy w środowisku Blockly. Programując, sterowaliśmy precyzyjnie serwomechanizmami robota, stosując odpowiednie polecenia języka JavaScript. Wykorzystywaliśmy także kamerę robota do identyfikacji kolorów i obiektów w jego najbliższym otoczeniu. Robot również rozpoznawał i śledził twarz danej osoby i odpowiednio reagował, np. wymawiając imię danej osoby. Uczniowie więc mogli popracować z prawdziwą sztuczną inteligencją, która w robocie odpowiada za rozpoznawanie i śledzenie twarzy, kolorów i obiektów.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu1
Zapraszamy do obejrzenia filmu2
Zapraszamy do obejrzenia filmu3
Zajęcia koła informatycznego klas IV-V w maju i czerwcu
W miesiącach maju i czerwcu zajmowaliśmy się w dalszym ciągu projektowaniem modeli 3D oraz i ich drukowaniem. W ramach projektowania, uczniowie mieli możliwość opracowania własnych modeli 3D w programie 3D Builder, takich jak np. model wiatraka czy model samochodu. Konstrukcje, które powstawały składały się z kilku części i były drukowane w tym samym czasie, ale jako oddzielne elementy, które po wydruku należało złożyć w jedną całość. W związku z tym, modelowanie wymagało od uczniów szczególnej dokładności oraz przemyślenia budowy i wielkości poszczególnych elementów tak, aby po wydruku wszystkie części do siebie pasowały. Podczas pracy nad modelowaniem dzieci wykorzystywały poznaną wcześniej opcję linijki, dostępnej w aplikacji 3D Builder. Poprawiliśmy także model 3D sowy, która była projektowana na wcześniejszych naszych zajęciach koła informatycznego i ją wydrukowaliśmy. Wydrukowany i znacznie większy model sowy został podarowany dzieciom z oddziału zerowego Przedszkola Miejskiego nr 5, funkcjonującego w naszej szkole. Była to po części praca wspólna wraz z uczniami z koła informatycznego z kl. VI-VIII.
Programowaliśmy również robota humanoidalnego JD Humanoid w środowisku RoboScratch. Tutaj szczególną uwagę zwróciliśmy na moduł kamery robota. Pozwala ona śledzić i rozpoznawać twarz, śledzić zdefiniowane kolory i przedmioty. Te opcje kamery wykorzystaliśmy w swoich programach, tworzonych w środowisku RoboScratch. Robot rozpoznawał trzy kolory: czerwony, niebieski i zielony, podążając kamerą za tymi kolorami i wymawiając ich nazwy, rozpoznawał również twarz, witając się z osobą i podążając za twarzą. Nauczyliśmy również robota odszukiwać wybrany kolor w jego najbliższym otoczeniu, np. czerwony i odpowiednio na niego reagować. Uczniowie mogli bezpośrednio popracować z zaimplementowanymi algorytmami sztucznej inteligencji robota, które były odpowiedzialne za rozpoznawanie i śledzenie przez kamerę twarzy, obiektów i kolorów.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu1
Zapraszamy do obejrzenia filmu2
Zapraszamy do obejrzenia filmu3
Zapraszamy do obejrzenia filmu4
Zapraszamy do obejrzenia filmu5
Zapraszamy do obejrzenia filmu6
Ogólnopolski Dzień Dogoterapii
14 czerwca 2023 roku uczniowie klas pierwszych miały możliwość wziąć udział w zajęciach edukacyjnych z psem terapeutą Jawą. Takie zajęcia miały na celu dostarczenie pozytywnych emocji i satysfakcji z obcowania z psem, oraz rozluźnienie atmosfery. Na lekcji dzieci dowiedziały się gdzie mogą pracować psy wspierając człowieka, jak opiekować się psem, jak się wobec niego zachowywać i jaką bezpieczną pozycję przyjąć w momencie dyskomfortu lub zagrożenia. Połączenie edukacji i zabawy pozwoliła uczniom poszerzyć wiedzę na temat świata zwierząt, rozwijać empatię i poczucie odpowiedzialności. Dzieci wykazały się dużą wiedzą a pies terapeuta wywołał wiele radości i ogrom uśmiechów u pierwszoklasistów.
Materiał nadesłała p. Anna Łotysz
„Naukowa Szuflandia”
W dniu 14.06.2023r. w ramach projektu „Naukowa Szuflandia” odbył się turniej między przedmiotowy i pokaz doświadczeń z fizyki i chemii przygotowany przez uczniów z klasy VIIb i z klas ósmych. W ramach turnieju 3-osobowe drużyny z klas V-VII zmagały się z zadaniami z zakresu informatyki, biologii, matematyki i geografii. Zwycięzców uhonorowano dyplomami i ciekawymi nagrodami rzeczowymi.
W klasach piątych:
I miejsce zajęła drużyna z kl. Va
II miejsce zajęła drużyna z kl. Vb
W klasach szóstych:
I miejsce zajęła drużyna z kl. VIb
II miejsce zajęła drużyna z kl. VIc
III miejsce zajęła drużyna z kl. VIa
W klasach siódmych:
I miejsce zajęła drużyna z kl. VIIc
II miejsce zajęła drużyna z kl. VIIb
III miejsce zajęła drużyna z kl. VIIa
W ramach projektu odbył się również konkurs na plakat pt. „Przedmioty Matematyczno-Przyrodnicze w zastosowaniach”.
Wyłoniono zwycięzców, którzy też zostali nagrodzeni:
I miejsce klasa VIIc
II miejsce klasa VIIb
III miejsce klasa VIc.
Projekt został zorganizowany przez nauczycieli zespołu matematyczno-przyrodniczego. Miał on na celu promowanie nauki poprzez zabawę.
Materiał nadesłała p. Elżbieta Gajewska
Film nadesłała p. Monika Sikorska
Odznaka Szkoły eTwinning 2023-2024
dla naszej szkoły!
Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła otrzymała Odznakę Szkoły eTwinning.
Jak podają organizatorzy, nagrodzone placówki stanowią doskonały przykład korzyści płynących z udziału w eTwinningu dla całej szkoły. Aktywnie wdrażają i promują wartości i metody pedagogiczne eTwinningu, stanowią punkt odniesienia dla lokalnej społeczności oraz są wzorem do naśladowania dla innych szkół.
W tym roku szkolnym odznakę otrzymało łącznie 4485 placówek, a wśród nich znajduje się aż 78 polskich szkół i przedszkoli, w tym Szkoła Podstawowa nr 2.
Od kilku lat w naszej szkole bierzemy udział w różnych projektach międzynarodowych, właśnie dzięki platformie eTwinning. Uczniowie wykonując przeróżne zadania i aktywności, współpracują z uczniami z różnych państw europejskich. Doskonalą przy tym umiejętności cyfrowe, językowe oraz interpersonalne. Nauczyciele zaś korzystają z dostępnych na platformie szkoleń i kursów, poświęconych tematyce projektów, innowacji, narzędzi TIK i nowoczesnych metod pracy z uczniem.
Przykłady naszych działań można obejrzeć w archiwum strony szkoły:
http://www.zso.stargard.pl/index.php/105-aktualnosci/744-nagroda-etwinning
http://www.zso.stargard.pl/index.php/105-aktualnosci/732-projekt-etwinning
http://www.zso.stargard.pl/index.php/105-aktualnosci/857-wykonanie-przez-kl-5b-plakatu-z-symbolami-pokoju
O tym sukcesie przeczytać można również na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Szczecinie:
http://www.kuratorium.szczecin.pl/kuratorium/aktualnosci/odznaki-szkoly-etwinning-2023-2024/
Materiał nadesłała p. Iwona Łopacińska