1a prowadzona metodą M.Montessori
Tak sylabizujemy. Zgodnie z założeniami pedagogiki M. Montessori „Pomóż mi zrobić to samemu” uczniowie pod okiem swoich nauczycielek same poszukują rozwiązań pozwalających osiągnąć zamierzone cele.
materiał nadesłała p. Marta Kościańska-Bury
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Moduł przyrodniczy w kl. 1 c.
ROŚNIJ DUUUŻY OKRĄGLUTKI
Największa frajda, kiedy sami uczestniczymy w eksperymencie i mamy świadomość, że dane doświadczenie zostało pomyślnie zrealizowane.
Nauka w formie zabawy sprawia przyjemność i pobudza zainteresowania.
Doświadczenie z dwutlenkiem węgla, który towarzyszy nam na co dzień, choć czasami o tym zapominamy, czy wręcz nie zdajemy sobie sprawy.
Co zrobić, by balonik urósł?
Uczniowie klasy 1c połączyli:
* wersja 1- sodę oczyszczoną z octem - za powstały efekt, wybuchową pianę, odpowiada powstający dwutlenek węgla;
* wersja 2 - drożdże z cukrem i ciepłą wodą - drożdże korzystają z cukru jako pokarmu, powstaje dwutlenek węgla, który wypełnia balonik. Czy wiesz, że drożdże to grzyby?
materiał nadesłała p. Monika Sikorska
Moduł przyrodniczy w kl. 1 c.
Lawa wulkaniczna
Moduł przyrodniczy rozwija zainteresowania najmłodszych otaczającym nas światem.
Na zajęciach odkrywaliśmy tajemnice wulkanów. Procesy wulkaniczne zachodzą nieustannie, a wulkany wybuchają, zasypiają i budzą się ponownie.
Naszą lawę otrzymaliśmy z sody oczyszczonej, octu i odrobiny barwnika. Zachodzi reakcja, w efekcie czego powstaje dwutlenek węgla. Wulkan wybucha, a z niego wypływa strumień lawy.
materiał nadesłała p. Monika Sikorska
Zapraszamy do obejrzenia filmu
Szkolny Konkurs Plastyczny klas I-III
pt. "Cztery pory roku - zima"
8 marca 2021 roku w naszej szkole odbył się Szkolny Konkurs Plastyczny "Zimowy pejzaż" dla uczniów z klas I - III. Jest to już druga odsłona cyklicznego konkursu pt. "Cztery pory roku”. W konkursie brało udział 14 uczestników. Uczniowie wykazali się kreatywnością i wykonali dowolną techniką interesujące prace na temat zimy z różnych materiałów plastycznych. W trakcie konkursu uczniowie słuchali utworu Antonio Vivaldiego - Cztery Pory Roku – Zima. Wybór zwycięzców był trudny.
Organizatorami konkursu były panie: Katarzyna Przybylska, Anna Otolska, Małgorzata Pabian, Agata Pająk, Krystyna Drewniak.
Wyniki konkursu:
I MIEJSCE:
Julia Salamon kl. I c
Miłosz Robakkl. II b
Magdalena Salamon kl. III a
II MIEJSCE:
Laura Salska kl. I b
Natalia Famulska kl. II b
Antonina Muzal kl. III b
III MIEJSCE:
Lena Olejnik kl. I b
Maja Witczak kl. I c
Alina Wrzosek kl. II a
Nadia Tymejczyk kl.II a
Julia Paczkowska kl. III c
Oliwier Grad kl. III a
WYRÓŻNIENIA:
Tomasz Jakubczak kl. III b
Nina Kamrat kl. III c
materiał nadesłała p. Katarzyyna Przybylska
Uczeń naszej szkoły laureatem Wojewódzkiego Konkursu Informatycznego „SCI#CODE”
W sobotę, 12.03.2022r. w Technikum Informatycznym SCI w Szczecinie odbył się finałowy etap 9. edycji Konkursu Informatycznego „SCI#CODE” dla uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych województwa zachodniopomorskiego.
Uczeń naszej szkoły, Mateusz Kuzio z kl. VII c zdobył w tym konkursie II miejsce!
Konkurs "SCI#CODE" objęty jest Honorowym Patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty. Oznacza to, że Laureaci uprawnieni są do uzyskania dodatkowych punktów podczas rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Punkty przyznawane są zgodnie z procedurami rekrutacyjnymi. W latach poprzednich osoby zajmujące miejsce 1, miejsce 2 lub miejsce 3 otrzymywały dodatkowe 2 punkty w procesie rekrutacji.
Serdecznie gratulujemy i życzymy Mateuszow dalszych sukcesów!
Szkolne Dni Języka Polskiego 2022
Drodzy Uczniowie w dniach 07.03-29.04 odbędą się Szkolne Dni Języka Polskiego. W związku z wojną na Ukrainie tegoroczne dni odbywać się pod hasłem „… A pokój na Ziemi”. Zapraszamy Was do wzięcia udziału w następujących konkursach. Literackim, w którym uczniowie indywidualnie będą pisać opowiadanie z motywem przewodnim „A pokój na Ziemi”. Prace mają przede wszystkim ukazywać wartość pokoju. Muszą zawierać minimum 200 słów, należy je składać u swoich polonistów do 31.03. Kolejny jest konkurs plastyczno-frazeologiczny. Indywidualnie wykonane prace mają przedstawić wybrany związek frazeologiczny zawierający słowa związane z pokojem, zgodą, rozejmem, konfliktem, wojną. Technika wykonania dowolna. Format A3. Prace składamy do 30.03 do swoich polonistów. Dla klas VIII mamy „Lekturowy zawrót głowy” – konkurs w którym wystartują 3-osobowe drużyny wyłonione w każdej z klas VIII. Zmierzą się w turnieju ze znajomości lektur obowiązkowych. Odbędzie się on 11.04. Wcześniej tzn. 04.04 czekają nas szkolne eliminacje do konkursu recytatorskiego pod hasłem „A pokój na Ziemi”. Zawodnicy do wyboru mają fragment prozy lub wiersz, można korzystać z rekwizytów. Uczniowie startują w dwóch kategoriach IV-VI i VII-VIII. Zgłaszamy się u naszych polonistów do 28.03. Oczywiście nie byłoby Dni Języka Polskiego bez Ortograficznej Corridy, której eliminacje w poszczególnych poziomach rozegrane zostaną 01.04 a finał 05.04. Gorąco zapraszamy Was do wzięcia udziału:-)
Organizatorzy
Dzień Kobiet w kl. 1b
8 marca w naszej klasie było kolorowo i wesoło. Najpierw obejrzeliśmy prezentację pt. „Międzynarodowy Dzień Kobiet” i dyskutowaliśmy na temat roli kobiet w naszym życiu. Następnie chłopcy zaśpiewali dziewczynkom „Sto lat”, złożyli serdeczne życzenia i wręczyli upominki. Dzieci wspólnie się bawiły. Dziewczynki brały udział w różnych konkursach, a chłopcy dopingowali je i nagradzali brawami. Wybraliśmy „Najbardziej Roześmianą Miss”, „Najbardziej Rozskakaną Miss”, „Miss Najdłuższego Kucyka” oraz „Miss Zagadek”. 9 marca kontynuowaliśmy nasze świętowanie. Dzieci pięknie pokolorowały portrety kobiet, które zawiesiliśmy na naszej klasowej wystawie. W pracowni gospodarstwa domowego chłopcy z pomocą wychowawczyń upiekli wspaniałe waniliowe i kakaowe babeczki. Wszystkim dzieciom bardzo one smakowały. Miło jest wspólnie świętować!
Wychowawczynie: Beata Kowalczyk, Monika Szyszka
W piątek w naszej szkole Samorząd Uczniowski z Wolontariatem przygotował Dzień Solidarności z Ukrainą. Uczniowie przygotowali prezentacje przybliżające nam zabytki, tradycje, obrzędy i zwyczaje tego pięknego kraju. Oglądaliśmy zdjęcia miast, w których teraz trwają walki… Każdy Uczeń naszej szkoły otrzymał kotylion w barwach Ukrainy. W tle słyszeliśmy muzykę ukraińską. Nasi uczniowie spisali się na medal.
Wszystkim, którzy włączyli się do organizacji tego ważnego dnia i wspierali potrzebujących w Ukrainie bardzo dziękujemy.
Samorząd Uczniowski
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
L.p. |
Kryterium |
Liczba punktów |
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów |
1. |
Rodzice mieszkają w Stargardzie |
20 |
oświadczenie rodziców |
2. |
Kandydat uczęszczał do oddziału przedszkolnego w danej szkole |
10 |
dokumentacja szkolna |
3. |
W szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo ucznia |
10 |
dokumentacja szkolna |
4. |
W obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców w zapewnieniu mu należytej opieki |
8 |
oświadczenie rodziców |
5. |
Miejsce pracy jednego z rodziców ucznia znajduje się w obwodzie szkoły |
6 |
zaświadczenie z zakładu pracy |
6. |
Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie |
5 |
prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem |
Dokumenty do pobrania:
OŚWIADCZENIE POTWIERDZENIA WOLI PRZYJĘCIA DZIECKA do Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie
„Nie ma drogi do pokoju, to pokój jest drogą” – Mahatma Gandhi
Uczniowie z klasy 5B wraz z nauczycielkami – panią Iwoną Prajzendanc i Iwoną Łopacińską symbolicznie wsparli zaatakowaną przez Rosję Ukrainę. Swoją solidarność z narodem ukraińskim wyrazili poprzez wykonanie plakatu z symbolami pokoju - białymi gołębiami. Pracę uczniów nauczycielki przesłały także na stronę projektu międzynarodowego eTwinning pt. „Calling for Peace - Wołanie o Pokój”, którego celem jest wezwanie do pokoju dla wszystkich dzieci w Europie i na świecie, zwłaszcza dla dzieci i ludzi w Ukrainie. Wszyscy byli bardzo zaangażowani w projekt, chociaż tym małym gestem uczniowie pokazali, że wspierają innych w tych trudnych chwilach i nie są obojętni na krzywdę drugiego człowieka.
materiał nadesłałąy pani Iwona Prajzendanc i pani Iwona Łopacińska