Wernisaż prac uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
25.10.22r. o godzinie 14:00 w stargardzkim MDK rozpoczął się wernisaż prac dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Pani dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury w Stargardzie Małgorzata Flas oraz wicedyrektor, pani Bożena Bedorf przywitały zaproszonych gości, uczestników wystawy i ich bliskich. Młodzi artyści: zespół "Rupaki" i młodzi "bębniarze" uświetnili spotkanie. Okazją do zorganizowania wystawy jest 55 rocznica śmierci Marii Grzegorzewskiej - uczonej, prekursorki pedagogiki specjalnej i patronki roku 2022, a także setna rocznica utworzenia Akademii Pedagogiki Specjalnej (APS) im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Wśród stargardzkich placówek również uczniowie naszej szkoły zaprezentowali swoje dokonania, a pani dyrektor Anna Kurcab-Kościańska dzieliła z nimi radość z niezwykle miłej uroczystości. Za udział w wystawie dzieci otrzymały upominki z rąk pani wiceprezydent Ewy Sowy, a spotkanie zakończył poczęstunek dla zaproszonych gości.
Materiał nadesłała p. Mirosława Babicka-Mrzygłód.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu
Efektywna lekcja chemii
Nowoczesne narzędzie, jakim jest Wirtualne Laboratorium EMPIRIUSZ, pozwala przeprowadzać doświadczenia według szczegółowej instrukcji, która jest widoczna zarówno dla osoby wykonującej doświadczenie, jak i dla obserwujących.
Korzystając z tej możliwości przeprowadzamy doświadczenia pokazowe, wykorzystując dostępne nam substancje i szkło laboratoryjne, równolegle z doświadczeniem w wirtualnej rzeczywistości. To czego doświadcza uczeń, pozostawia ślad w jego umyśle w postaci wspomnienia, dzięki czemu utrwalenie przekazywanych wiadomości jest efektywniejsze.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
Materiał nadesłała p. Monika Sikorska.
Czym jest elektryczność?
Odpowiedzi na to pytanie szukali uczniowie klasy 1b podczas zajęć w ramach modułu przyrodniczego.
Ładunki elektryczne towarzyszą nam na co dzień. Powstają dzięki elektryczności statycznej. Gdy chwytamy za klamki, ściągamy sweter lub wysiadamy z samochodu często towarzyszy nam lekkie, elektryczne "kopnięcie". Balon potarty o sweter czy ścianę naładowuje się ładunkami ujemnymi. Ma wokół siebie pole elektryczne, które może przyciągać przedmioty.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
materiał nadesłała p. Monika Sikorska
Sukces naszej uczennicy Aleksandry Owczarek
w konkursie plastycznym
Miło nam zakomunikować, że uczennica naszej szkoły Aleksandra Owczarek z klasy IV C zajęła V miejsce w konkursie plastycznym pt. „Ratownictwo medycznie w oczach dziecka” ogłoszonym z okazji Dnia Ratownictwa Medycznego, przez Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie pod patronatem Kuratorium Oświaty w Szczecinie.
Dziś odebrała dyplom i nagrodę z rąk Pani Dyrektor Anny Kurcab-Kościańskiej przy aplauzie całej klasy.
Wyróżniona praca na wystawie w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie na zdjęciu pierwsza od strony prawej:
https://gs24.pl/dzien-ratownika-medycznego-w-szczecinie-nagrody-dla-medykow-oraz-laureatow-konkursu-plastycznego-zdjecia/ga/c14-16957527/zd/61928473
oraz pośrodku:
https://gs24.pl/dzien-ratownika-medycznego-w-szczecinie-nagrody-dla-medykow-oraz-laureatow-konkursu-plastycznego-zdjecia/ga/c14-16957527/zd/61928481
GRATULUJEMY i zachęcamy do udziału w konkursach wszystkich uczniów.
Materiał nadesłała p. Mirosława Babicka-Mrzygłód
Dzień Języków Obcych
Dnia 26 września odbył się w naszej szkole Dzień Języków Obcych. W wielu klasach przeprowadziliśmy zajęcia dotyczące wiedzy naszych uczniów na temat różnych krajów oraz języków jakimi posługują się ich mieszkańcy. Były quizy, filmy i zgadywanie, co to za język. Chętni uczniowie przygotowali bardzo ciekawe prezentacje. Okazuje się, że także nauczyciele mogą się jeszcze wiele nauczyć:)
Materiał ndasłała p. Joanna Koczorowska
13 października 2022r. w naszej szkole odbyło się Uroczyste Ślubowanie klas I. Najmłodsi uczniowie złożyli akt ślubowania na kronikę szkolną w obecności Pani Dyrektor Alicji Jurkiewicz, wychowawczyń, rodziców, starszych kolegów i koleżanek. Uroczystość uświetnił program artystyczny przygotowany przez uczniów uczęszczających na koło muzyczne pod kierunkiem Pani Joanny Betler.
Po Ślubowaniu dzieci, wraz ze swoimi Paniami i Rodzicami udali się do swoich sal na dalszą część uroczystości, gdzie czekało na nich jeszcze wiele przyjemności i atrakcji.
Materiał nadesłała p. Małgorzata Pabian
Wrześniowe i październikowe zajęcia Koła Informatycznego
dla klas VI-VIII
Na pierwszych zajęciach Koła Informatycznego dla klas VI-VIII we wrześniu i w październiku, uczyliśmy się również podstaw obsługi mikrokontrolera CyberPi, tak jak grupa młodszych uczniów na swoim Kole Informatycznym. Poznawaliśmy podstawowe funkcje urządzenia oraz sposób pracy z CyberPi – podłączenie do komputera, podstawy programowania w mBlock, dwa tryby pracy Live i Upload. W ramach naszych ćwiczeń, wspólnie wykonaliśmy grę pt. „Pszczoła i łąka”, w której wykorzystaliśmy joystick oraz dwa przyciski mikrokontrolera. Za ich pomocą mogliśmy sterować latającą na ekranie pszczołą, która zapylała pojawiające się losowo kwiatki oraz przyspieszać lub zwalniać prędkość jej lotu. Wykonaliśmy również projekt bardziej zaawansowanego dyktafonu, który nie tylko umożliwiał nagrywanie i odtwarzanie głosu, ale posiadał dodatkowe funkcje. Na zajęciach poznawaliśmy podstawy związane z drukowaniem 3D - sposób przygotowania drukarki 3D flashforge do druku – uruchamianie, konfiguracja, kalibracja drukarki, parametry wydruku. W tego typu drukarki została wyposażona nasza szkoła w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Wykonywaliśmy też pierwsze proste projekty 3D przeznaczone do drukowania w programie 3D Builder. Pracowaliśmy również z programem FlashPrint, który umożliwia przygotowanie specjalnego pliku do wydrukowania na drukarce 3D.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
Opiekun Koła Informatycznego Bogdan Żych
Wrześniowe i październikowe zajęcia Koła Informatycznego
dla klas IV-V
Na pierwszych zajęciach Koła Informatycznego dla klas IV-V we wrześniu i w październiku, uczyliśmy się podstaw obsługi mikrokontrolerów CyberPi. Jest to główny, programowalny układ elektroniczny zestawu edukacyjnego, służącego do nauki programowania i elektroniki. W takie zestawy została wyposażona nasza szkoła w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. W ramach pierwszych zajęć zapoznaliśmy się z samym mikrokontrolerem CyberPi - jego funkcjami, podłączaniem do komputera, podstawami obsługi środowiska programistycznego mBlock, w którym można programować urządzenie. Poznaliśmy dwa tryby pracy mikrokontrolera: tryb Live oraz Upload. Dzięki temu mogliśmy nasze programy debugować w mBlock na żywo (tryb Live) lub przesyłać kod programu bezpośrednio na urządzenie i uruchamiać programy po odłączeniu CyberPi od komputera (tryb Upload). W ramach ćwiczeń wykonaliśmy wspólnie w mBlock grę komputerową pt. „Kosmiczna strzelanka”, w której wykorzystaliśmy przycisk oraz joystick CyberPi do sterowania rakietą i strzelania w nadlatujące asteroidy. Kolejnym projektem, który zrealizowaliśmy, była aplikacja również wykonana w mBlock – dyktafon, który umożliwiał nam nagrywanie i odtwarzanie głosu na mikrokontrolerze. Tutaj wykorzystaliśmy wbudowane w CyberPi mikrofon oraz głośnik, a także różnokolorowe świecące diody LED.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
Opiekun Koła Informatycznego Bogdan Żych
Lubimy czytać w klasie Montessori
Metoda Montessori zapewnia dzieciom możliwość uczenia się poprzez praktyczne zajęcia i samodzielne odkrywanie. Zachęca do rozwijania ciekawości i kreatywności. Praca z książką daje szansę na taki rozwój. Na kilku zajęciach uczniowie klasy 2a w ramach akcji Dnia Głośnego Czytania omawiali treść książki Joanny Papuzińskiej "Asiunia". Podczas wspólnego głośnego czytania poznali wojenne losy głównej bohaterki. Wykonali także własne książeczki i zaprojektowali do niej okładki. Poznali znaczenie nowych słów - lektura i autobiografia. Spotkanie z "Asiunią" wywarło ogromne wrażenie na uczniach, bo to prawdziwa opowieść pełna emocji, w której autorka nie unika trudnych tematów.
Materiał nadesłała p. Agnieszka Borowska
Gaśnica do świec. Co potrafi woda gazowana?
Krótka relacja z zajęć klasy 2c w ramach modułu przyrodniczego
Tym razem zastanawialiśmy się, jak działa gaśnica i czego do gaszenia pożarów używają strażacy? Czym należy się posłużyć, aby zgasić świecę?
Eksperymentalnie stworzyliśmy gaśnicę, która działa w sposób całkowicie niewidzialny. Uczniowie, w reakcji sody oczyszczonej i octu otrzymali gaz - dwutlenek węgla. Gasi on płomień, pozbawiając go części tlenu, którego potrzebuje płomień, by móc się palić. Woda gazowana również gasi płomień. Nie robi tego sama, lecz za sprawą rozpuszczonego w niej dwutlenku węgla. Małe bąbelki wypierają tlen. Płomień nie otrzymuje „pokarmu” i gaśnie.
Do gaszenia pożarów powstałych w wyniku spalania takich cieczy, jak benzyna, tłuszcz, czy olej, nadają się gaśnice z dwutlenkiem węgla. Strażacy muszą przy tym nosić ciężki respirator, aby nie wdychać dwutlenku węgla i nie udusić się.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
Materiał nadesłała p. Monika Sikorska
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu