Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

 

Szanowni Rodzice,

8 kwietnia 2019 r. rozoczyna się ogólnopolska akcja strajkowa pracowników oświaty - do której również przystępują nauczyciele naszej szkoły.

Wynikiem tego zawieszone zostają wszystkie zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w naszej placówce.
W związku z zaistniałą sytuacją zwracamy się z prośbą do rodziców o zapewnienie opieki swoim dzieciom. 
Jednocześnie informujemy, że w takiej sytuacji pracującym rodzicom należy się zasiłek opiekuńczy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem do lat 8 ( wniosek Z-15a). 
W przypadku absolutnej niemożności zapewnienia opieki dziecku przez rodziców lub innych opiekunów, będzie uruchomiona świetlica szkolna dla dzieci do lat 8 /w godzinach od 7.00 do 15.30. /
W razie strajków wydawanie obiadów dla uczniów korzystających ze stołówki szkolnej będzie się odbywać od godziny 12,30 do godziny 13.00.

Informacja dotycząca Egzaminu Gimnazjalnego i Ósmoklasisty podana będzie na stronie Internetowej szkoły i na drzwiach wejściowych do 9 kwietnia 2019.

Prosimy o zrozumienie zaistniałej sytuacji.

Informacje dla nauczycieli:

ORGANIZACJA STRAJKU!
  1. W dniu rozpoczęcia strajku i w każdym następnym dniu strajku należy zgłosić się do komitetu strajkowego( stolik będzie umieszczony w głównym korytarzu), w celu podpisania listy strajkujących i podejmujących pracę. Listę podpisujemy , gdy przychodzimy do pracy i na zakończenie pracy.
  2. Strajkujący przebywa na terenie zakładu pracy w godzinach pracy planowych w danym dniu w miejscu uzgodnionym z dyrektorem przez Komitet Strajkowy- w pokoju nauczycielskim.
  3. Osoby podejmujące pracę , zgodnie z decyzją dyrektora powinny zgłosić sie w poniedziałek 8.04.2019 r o godzinie 8.00 do gabinetu dyrektora.

plakat

WITAJCIE W NASZEJ BAJCE,
czyli o tym, jak klasa IV „d” omawiała „Akademię pana Kleksa”

Omawianie powieści Jana Brzechwy sprawiło naszym czwartoklasistom sporo frajdy. Można powiedzieć, że na czas spotkania z lekturą przenieśli się oni do słynnej Akademii.

Tematy realizowane na poszczególnych przedmiotach wiązały się z przygodami uczniów Akademii. Pani Ela Gajewska na przykład przygotowała matematyczne zadania
z treścią w oparciu o powieść. Pani Ania Silska przeprowadziła na przyrodzie prawdziwą lekcję geografii rodem z Akademii. Dzięki paniom: Uli Sawickiej-Heinz oraz Iwonie Łopacińskiej uczniowie poznali słownictwo obcojęzyczne dotyczące świata pana Kleksa, a lekcje plastyki poświęcone zostały stworzeniu ilustracji do książki Brzechwy. Na informatyce – pod okiem pani Asi Szczecińskiej – klasa IV „d” tworzyła elektroniczne listy do Ambrożego Kleksa. W czasie lekcji WF-u natomiast uczniowie ćwiczyli tężyznę fizyczną w zamian za kolorowe piegi. Gromadzili je jako nagrodę za aktywność na wszystkich przedmiotach, wklejając do specjalnie przygotowanej na tę okoliczność „Legitymacji”. Najwięcej okazji do kolekcjonowania tych barwnych odznaczeń było oczywiście na lekcjach języka polskiego. Czwartoklasiści podzieleni na zespoły opracowywali wybrane zagadnienia lekturowe, a efekty pracy projektowej zaprezentowali pozostałym grupom, dekorując „Akademię” przygotowaną przez wychowawczynie. Była okazja m.in. do ćwiczenia form wypowiedzi i wykazania się doskonałą znajomością książki.  Przede wszystkim jednak czwartoklasiści uczyli się planować swą pracę, dzielić się nią i wzajemnie wspierać w działaniu.

Dziękujemy wszystkim nauczycielom zaangażowanym w projekt „Akademia”, a także naszym „czwartakom”, którzy świetnie spisali się podczas jego realizacji.

Oprac. wychowawczynie klasy: p. J. Bochenek i p. A. Wróblewska

kleks

52789772 150867779178068 350248956581642240 n

kleks2

kleks3

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji. Kliknij

Szanowni Rodzice,

Jeżeli nie dojdzie do porozumienia związków zawodowych z rządem, od 8 kwietnia 2019 dojdzie do ogólnopolskiej akcji strajkowej pracowników oświaty - do której również przystępują nauczyciele naszej szkoły.
Wynikiem tego zawieszone zostają wszystkie zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w naszej placówce.
W związku z zaistniałą sytuacją zwracamy się z prośbą do rodziców o zapewnienie opieki swoim dzieciom. 
Jednocześnie informujemy, że w takiej sytuacji pracującym rodzicom należy się zasiłek opiekuńczy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem do lat 8 ( wniosek Z-15a). 
W przypadku absolutnej niemożności zapewnienia opieki dziecku przez rodziców lub innych opiekunów, będzie uruchomiona świetlica szkolna dla dzieci do lat 8 /w godzinach od 7.00 do 15.30. /
W razie strajków wydawanie obiadów dla uczniów korzystających ze stołówki szkolnej będzie się odbywać od godziny 12,30 do godziny 13.00.

Informacja dotycząca Egzaminu Gimnazjalnego i Ósmoklasisty podana będzie na stronie Internetowej szkoły i na drzwiach wejściowych do 9 kwietnia 2019.

Prosimy o zrozumienie zaistniałej sytuacji.
Dyrekcja szkoły

Logistyk, spedytor, a może branża IT?

Przed takim dylematem stoją uczniowie klasy VIII d, niebawem absolwenci naszej szkoły. By, wspomóc uczniów w wyborze dalszego kierunku kształcenia wybraliśmy się 26.03.2019r. do Centrum Logistycznego E-Commerce Amazon w Kołbaskowie. Podczas trwającej około 60 minut trasy, dowiedzieliśmy się, co dzieje się pomiędzy kliknięciem przycisku „kupuj” na stronach Amazon, a odebraniem paczki od kuriera. Poznaliśmy specyfikę pracy logistyka i spedytora. W kilku słowach: logistyk - organizuje w firmie transport surowców i towarów, ich magazynowanie oraz dystrybucję do klientów, zaś spedyto r- organizuje transport powietrzny, lądowy i morski różnych ładunków.
Dziękujemy firmie Amazon za możliwość zobaczenia nowoczesnej i zaawansowanej logistyki.
Podczas wyjazdu nad bezpieczeństwem uczniów czuwały pani Marta Kowalczyk oraz pani Monika Sikorska (wychowawczyni klasy).

materiał nadesłała p. Monika Sikorska

wizyta kl 8d w Amazon2019 z1

wizyta kl8d w Amazon2019 z2

 

Międzyszkolny Konkurs Językowo-Kulinarny

"Obst und Gemüse sind gesund"

Dnia 26 marca 2019 roku nasza szkolna reprezentacja uczniów klas ósmych wzięła udział w pierwszym Międzyszkolnym Konkursie Językowo-Kulinarnym "Obst und Gemüse sind gesund", zorganizowanym przez Szkołę Podstawową nr 4 w Stargardzie. Naszą szkołę reprezentowali: Hania Dunianazar, Mateusz Kopacki i Piotrek Kacperski. Nad przygotowaniem do konkursu czuwała pani Mariola Pipier.
Zadaniem uczniów było przygotowanie sałatki według przepisu w języku niemieckim oraz zaprezentowanie jej na forum.
Nasi uczniowie zajęli w tym konkursie III miejsce! Gratulujemy!!

materiał nadesłała p. Iwona Łopacińska

miedzyszk konk jez kulinarny2019

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Klasa II B w Książnicy Stargardzkiej

22.02.2019 roku klasa II B wraz ze swoimi wychowawczyniami p. Czesławą Gut i p. Iwoną Prajzendanc kolejny raz wybrała się na zajęcia zorganizowane do Książnicy Stargardzkiej. Wyjście związane było z kontynuacją Narodowego Programu Projektu Rozwoju Czytelnictwa, do którego przystąpiła nasza szkoła. Tematyka zajęć poświęcona była książce ,,Jak powstała książka’’. Pani Beata, pracownica Biblioteki Miejskiej przybliżyła nam historię książki, oraz pisma. Zaprezentowała eksponaty pięknych, starych książek pokazała materiały z jakich były one dawniej wykonywane. Niespodzianką było, również to, że uczniowie mogli spróbować napisać swoje imię za pomocą ozdobnych liter, piórka przy użyciu atramentu. Przeszliśmy się z pracownikiem Książnicy zakamarkami Biblioteki na scenie teatralnej, każdy mógł spróbować swoich sił. Był to niesamowity dzień, pełen wrażeń, który długo będziemy miło wspominać. Na koniec podziękowaliśmy Pani Beacie za przygotowane dla nas, tak ciekawe zajęcia.

materiał nadesłała p. Iwona Prajzendanc

 

klasa 2b w ksiaznicy starg 2019

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Szkolny Konkurs Czytania ze Zrozumieniem klas II

 

15 marca 2019 roku w naszej Szkole odbył się Szkolny Konkurs Czytania ze Zrozumieniem ,,Czytam i Rozumiem’’ dla uczniów klas II SP. Każdy uczestnik konkursu otrzymał do samodzielnej pracy tekst z literatury dziecięcej. Należało wykonać polecenia związane z przeczytanym fragmentem tekstu. Wszyscy pracowali w ciszy i pełnym skupieniu, aby jak najlepiej udzielić odpowiedzi na postawione pytania. Na koniec została zrobiona wspólna fotografia. Organizatorami konkursu były Panie; Iwona Prajzendanc, Małgorzata Czuryło i Małgorzata Gawrysiak. Wyniki konkursu:

MIEJSCE I:
JASIU JAŹWIŃSKI KL II B
MIEJSCE II:
MIKOŁAJ ABRAMCZYK KL II B
MIEJSCE III:
WERONIKA KULAWIK KL II D

POZOSTAŁE MIEJSCA:
ANNA WOŹNIAK KL II A
JASICA HALSZKA KL II C
PIOTR WOŹNIAK KL II B
BARTEK SICIŃSKI KL II D
SANDRA KARTUS IKL II C
LILIANA ZAKRZEWSKA KL II D
ANTONI GIL KL II C
MAJA GARDYGAJŁO KL II A
EMILIA GWOŹDZIAŃSKA KL IIA

Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu!


materiał nadesłała p. Iwona Prajzendanc

szkol konk czyt ze zroz kl 2 2019

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Szkolne Dni Języka Polskiego

pod hasłem "Kobieta zmienną jest..."

Na przestrzeni ostatnich kilku tygodni w naszej szkole odbywały się zmagania z językiem ojczystym. Pod czujnym okiem polonistów podejmowane byłyróżnorodne działania. Oto one:
Na dobry początek chętni uczniowie wzięli udział w konkursie plastycznym.
Potyczki z frazeologizmami polegały na przedstawieniu dowolną techniką na plakacie związku frazeologicznego zawierającego hasło KOBIETA, BABA, PANNA itp. Niezwykle starannie wykonane i pomysłowe prace można nadal oglądać na wystawie w szkolnym holu.
Konkurs zwyciężył Dominik Kowalczyk z klasy VII „a”, II miejsce zajęła Hanna Grzybowska z klasy IV „b”, miejsce III natomiast – Bartłomiej Pialik z klasy VII„c”.
Jury wyróżniło również prace następujących uczniów: Agnieszki Susały, Klaudii Odrowąż-Piramowicz, Mateusza Wróblewskiego, Nikoli Jankiewicz i Weroniki Stasiak. W ramach Corridy Ortograficznej 27 lutego odbyły się walki na poszczególnych etapach. Kolejno wyłoniliśmy mistrzów wszystkich klas i poziomów.Oto wyniki ortograficznych potyczek:
Mistrzynią Ortografii klas IV została Lena Szyban z klasy IV „d”
II miejsce w kategorii klas IV zajęła Martyna Ziemięcka z klasy IV „a”
Miejsce III w kategorii klas IV wywalczył Alexander Kamiński z klasy IV „d”
Tytuł Mistrza Ortografii klas V zdobyła Zofia Bochenek z klasy V „e”
II miejsce w kategorii klas V zajęły ex aequo: Zuzanna Konieczna z klasy V „d” oraz Natalia Sokolińska z klasy V „e”
III miejsce w tej kategorii wywalczyła Antonina Brzezińska z klasy V „b”
Mistrzynią Ortografii klas VI została Małgorzata Zarzycka z klasy VI „b”
Dominik Bieńko, również z klasy VI „b” zajął II miejsce w tej kategorii
III miejsce w kategorii klas VI zajął Michał Jasiński z klasy VI „c”
Tytuł Mistrza Ortografii klas VII wywalczyła Dominika Mierzwa z klasy VII „c”
II miejsce w kategorii klas VII zajęła Oliwia Wenerskaz klasy VII „c”
III zaszczytne miejsce na poziomie klas VII zajął Oskar Winek- także z klasy VII „c”
Tytuł Mistrza Ortografii klas VIII zdobyła Aleksandra Słaba z klasy VIII „c”
Miejsce II wywalczyła Roksana Ogrodnik z klasy VIII „d”
III miejsce na poziomie klas VIII zajęła Laura Buczek z klasy VIII „b”
Na poziomie klas III gimnazjum MistrzemOrtografii został Łukasz Staś z klasy III „g”
Amelia Runo – także z klasy III „g” – zajęła II miejsce w kategorii klas III
III miejsce zdobyła, dzielnie walcząc, Olga Szcześniewska – z klasy III „h”

5 marca odbyła się finałowa walka o tytuł Mistrza Ortografii w dwóch kategoriach: „JUNIOR” (kl. IV-VI) i „MASTER” (kl. VII, VIII oraz III gimnazjum). Wzięli w niej udział zdobywcy pierwszych miejsc z poszczególnych poziomów. I tak:
Tytuł Mistrza Ortografii 2019 w kategorii „JUNIOR” zdobyła Zofia Bochenek z klasy V „e”, natomiast na podium w kategorii „MASTER”stanęła Aleksandra Słaba z klasy VIII „c”.
Serdecznie gratulujemy!!!

***

„Jak to jest być człowiekiem?” to nazwa szkolnego i międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego. Dumamy w jego ramach nad tym, co człowiekowi najbliższe. Przywołujemy utwory, które pokazują bogactwo emocji w nas drzemiących, naszą wrażliwość i różny sposób patrzenia na świat. Dlatego też w kolejnych latach skupiamy się na innej, cennej dla każdego człowieka wartości.W tym roku przyglądaliśmy się KOBIECIE, która ponoć zmienną jest…
4 marca uczniowie naszej szkoły opowiedzieli na wesoło lub całkiem poważnie o tym, jak wiele twarzy może mieć kobiecość. Po burzliwych obradach Jury wyłoniło laureatów konkursu.

Kategoria klas IV-VI:
I miejsce – Wiktoria Serba, kl. VI „c”
II miejsce – Roksana Pilarowska, kl. VI „c”
III miejsce – Zofia Bochenek, kl. V „e”
Wyróżnienia przyznano Julii Betler z kl. V „e”, Jakubowi Przybylskiemu z kl. VI „b” oraz Urszuli Maksymiak z kl. IV „b”

Kategoria klas starszych:
I miejsce – Wiktoria Rajszel, kl. VIII „d”
II miejsce –Maja Gładysz, kl. VIII „c”
III miejsce – Patrycja Krętkowska, kl. VIII „e”
Wyróżnienia otrzymały: Oliwia Wenerska, kl. VII „c” i Roksana Ogrodnik, kl.VIII„d”

Zdobywczynie I i II miejsc reprezentowały naszą szkołę podczas V Międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego odbywającego się pod tym samym hasłem w czwartek 7 marca.
Wiersze oraz fragmenty prozy na ten temat recytowane były tym razem na użyczonej nam wyjątkowo scenie Klubu Wojskowego. Swoją obecnością ucieszyli nas uczniowie siedmiu stargardzkich szkół, którzy występowali w dwóch kategoriach wiekowych: klas IV-VI oraz VII, VIII i gimnazjum.
Wystąpienia oceniało Jury w składzie: pani Beata Śpiechowicz – dyrektor Czytelni Głównej i Informatorium w Książnicy Stargardzkiej, pani Anna Okolus-Furtak – pedagog specjalny z naszej szkoły oraz pan Mateusz Wiśniewski – aktor młodego pokolenia, współpracujący z Teatrem Współczesnym w Szczecinie. Wszyscy zaprezentowali się pięknie, o czym świadczyła ilość wyróżnień przyznanych przez Jury. Doceniło ono przede wszystkim wyczuwalną w wystąpieniach wrażliwość recytatorów, a także ich indywidualne i świeże spojrzenie na przygotowane teksty literackie.

Laureatamiw kategorii młodszej grupy, czyli klas IV-VI zostali:
I miejsce - Andżelika Cieślak ze Szkoły Podstawowej nr 5
II miejsce -Konrad Błaszczyk ze Szkoły Podstawowej nr 1
III miejsce - Sebastian Duniecki ze Szkoły Podstawowej nr 1
Wyróżnienie - Zuzanna Maliszewska ze Szkoły Podstawowej nr 4

Spośród klas VII, VIII i gimnazjum jury nagrodziło:
I miejsce – Julia Bógdał ze Szkoły Podstawowej nr 11
II miejsce – Natalia Michałek ze Szkoły Podstawowej nr 4
III miejsce – Dawid Rataj ze Szkoły Podstawowej nr 9
Wyróżnienie – Alicja Fatalska ze Szkoły Podstawowej nr 1

Dziękujemy za bezinteresowną pomoc w organizacji tego wyjątkowego dla nas konkursu w szczególny sposób p. Annie Wróblewskiej oraz p. Mirosławie Babickiej-Mrzygłód za wykonanie cudnej dekoracji sali i sceny, bez której nie stworzylibyśmy tak wyjątkowego klimatu do wystąpień naszych młodych aktorów.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i opiekunom, którzy przyjęli nasze zaproszenie i zapraszamy za rok!!!

***

Dni Języka Polskiego – w głównej mierze skoncentrowane wokół hasła „KOBIETA” – miały swój finał w idealnym dlań czasie, czyli 8 marca – w Dzień Kobiet. Aby uczynić ten dzień wyjątkowym, chętne uczennice, uczniowie oraz nauczycielki przebrały się za kobiety znane ze świata kultury lub nauki. Na szkolnym korytarzu można było spotkać Pippi Langstrumpf oraz Marylę Cuthbert wraz z Anią Shirley. Podobno ktoś widział nawet Marię Skłodowską-Curie, ale kto naprawdę był z nami, przekonamy się, gdy szkolna ekipa TV zaprezentuje reportaż nakręcony tego dnia. Czekamy z niecierpliwością na jego premierę!

Dodatkową atrakcją w tym dniu był inny niż wszystkie konkurs literacki. Można rzec: „ekspresowy”, można – „biegany”. Zadaniem chętnych do zabawy uczniów było odnalezienie rozmieszczonych na terenie szkoły kodów QR, pod którymi ukryte zostały dawne lub rzadkie słowa polskie dotyczące kobiecego świata. Pod kodami znalazły się m.in.: „bździągwa”, „żorżeta”, „fircyfuszki” oraz „dezabilka”. Kto odnalazł i sczytał za pomocą aplikacji wszystkie trudne wyrazy, miał za zadanie wytłumaczyć ich znaczenie, a następnie wykorzystać je do stworzenia zabawnej historyjki z kobietą w roli głównej. Na to wszystko wystarczyć musiało kilka przerw. Do walki stanęło jedenaścioro śmiałków w różnym wieku, którzy fantastycznie poradzili sobie z zadaniem. Jury przyznało I miejsce uczennicy klasy V „e” – Zofii Bochenek; II miejsce zajęła Oliwia Wenerska z klasy VII „c”, trzecie zaś ex aequo: Antonina Brzezińska i Alicja Mucha z klasy V „b”. Pozostali uczestnicy zostaliwyróżnieni za chęci, pomysły i wysiłek włożony w stworzenie konkursowej opowieści.

Przedsięwzięciepod nazwą Szkolne Dni Języka Polskiego podsumowane zostało krótką uroczystością w poniedziałek 11 marca. Laureaci kolejnych zmagań, a także uczniowie wyróżnieni odebrali wówczas dyplomy oraz nagrody.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy z wielkim zaangażowaniem i radością podchodzili do kolejnych zadań. Świetnie jest widzieć uczniów w działaniu sprawiającym im frajdę. Gratulujemy sukcesów, które w wielu przypadkach na pewno okupione były ciężką pracą. Pamiętajmy jednak również, jak ważny jest sam zapał do przełamywania słabości i dawania z siebie tego, co w nas najpiękniejsze. Dziękujemy tym, którzy zechcieli podzielić się z nami swoim talentem.

Zapraszamy na krótką fotorelację z przebiegu Dni Języka Polskiego ukrytą pod zamieszczonym niżej linkiem.

 

oprac. Joanna Bochenek i Agnieszka Gadomska-Rataj

szkol dni j polskiego2019

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

loga due

Serdecznie zapraszamy dyrektorów i nauczycieli szkół

21 marca 2019 r.

na Ogólnopolską Inaugurację

II edycji Dnia Nowych Technologii w Edukacji

 

Miejsce:

Szkoła Podstawowa nr 2

z Oddziałami Integracyjnymi

Gimnazjum Integracyjne

Osiedle Zachód A5

73-110 Stargard

email : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Harmonogram:

8.30-9.00    Rejestracja uczestników

9:00-9.30    Inauguracja wydarzenia

  • Powitanie Gości przez Dyrektor szkoły Panią Annę Kurcab-Kościańską

  • Wystąpienie Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Pana Macieja Kopcia

  • Wystąpienie Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty Pani Magdaleny Zarębskiej-Kuleszy

  • Wystąpienie przedstawicieli Władz Samorządowych i zaproszonych gości

9.40-14.30  Blok warsztatowy dla uczniów, dyrektorów i nauczycieli ( według odrębnego planu)

14.30- 15.00 Uroczyste zakończenie

8:30-15:00  Prezentacja nowych technologii w edukacji dla wszystkich uczniów, również ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Miejsce: Hol szkoły- stoiska odwiedzane rotacyjnie przez poszczególne grupy: gości, uczniów, rodziców, zaproszone media.

Prezentacje uczniów ( 15 stoisk):

  • Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

  • Szczecińskie Collegium Informatyczne

  • Zespół Szkół nr 1 im. Mieszka I w Stargardzie i Centrum Kształcenia Praktycznego Stargard

 

Prezentacje partnerów i firm z branży IT:

  1. Akces Edukacja i Fundacja ALE Nauczanie

  2. Altix i Fundacja Szansa dla Niewidomych - nowoczesne technologie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

  3. A-Z Centrum Rozwoju Edukacji - Licencjonowany Dystrybutor Corinth

  4. Dell, Intel - „Klasa przyszłości”

  5. Incom Group SA

  6. „Kołobrzeg 3D” - Zespół Szkół nr 1 im H. Sienkiewicza w Kołobrzegu

  7. Learnetic SA - Badawcze pracownie przyrodnicze oraz multimedialna baza wiedzy

  8. Mentor - Systemy audiowizualne

  9. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (dawniej Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania)

  10. P.U. H. Prokser - Druk 3D i inne rozwiązania technologiczne w Edukacji

  11. Promethean, Incom Group SA

Tematyka warsztatów dla uczniów z wykorzystaniem nowych technologii ( łącznie 30 warsztatów):

  1. Język polski inaczej. Agnieszka Gadomska- Rataj, Joanna Bochenek, SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

  2. Magia na lekcji matematyki. Rozwiązania Augmented Reality ( rozszerzonej rzeczywistości) w geometrii. Joanna Michalska SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

  3. Geografia z Corinth . Anna Silska SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

  4. Chemia z Corinth  Monika Sikorska SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

  5. Wirtualna wycieczka na lekcji języka angielskiego. Joanna Koczorowska, Urszula Sawicka- Heintz, SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi.

  6. Mobilna pracownia językowa Mentor czyli nowe technologie na lekcji języka niemieckiego. Iwona Łopacińska SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

  7. „QR-owa wiosna „ w edukacji wczesnoszkolnej. Katarzyna Przybylska, Agata Kedzierska SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

  8. Mały robot- duże możliwości Ozobot. Anna Rakowska SP nr 48 w Szczecinie.

  9. Początki II Rzeczypospolitej- nowe technologie i gry dydaktyczne utrwalające wiadomości i umiejętności z historii. Renata Pruska-Nieroda SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie

  10. Wykorzystanie nowych technologii komputerowych na zajęciach matematyki. Agnieszka Alabrudzińska, Agnieszka Wójcicka ZS nr 1 im. Mieszka I w Stargardzie

  11. Zaprojektuj swój awatar, grafika komputerowa w edukacji. Beata Owczarek ZS nr 1 im. Mieszka I w Stargardzie

  12. „Poczuj ten bit. Micro:Bit. Zabawy i mikro projekty z płytką Micro:Bit.”- Krzysztof Jaworski. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (dawniej Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania)

  13. „Magiczny świat. Zobacz więcej w okularach VR.” - Iwona Brzózka-Złotnicka Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (dawniej Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania)

  14. Innowacyjna nauka programowania i STEAM z robotem Codey Rocky. Jacek Mielcarek Firma-Mentor.

  15. WeDo 2.0 (przyroda + technika + myślenie komputacyjne): Kwiatki i pszczółk; Trzęsienie ziemi; Wyścigi rydwanów. Akces Edukacja i Fundacja ALE Nauczanie

  16. EV3 (podstawy programowania, czujniki, mechanika): Autonomiczny samochód. Akces Edukacja i Fundacja ALE Nauczanie

  17. Nauczanie hybrydowe – eksperymenty fizyki. Learnetic SA

  18. Odwrócona klasa i BYOD przy użyciu materiałów interaktywnych. Learnetic SA

  19. „Interaktywna zabawa z programowaniem” – kompleksowe wykorzystanie narzędzi TIK na lekcji przy użyciu robotów Makeblock i monitorów interaktywnych Promethean

  20. „Druk 3D – most pomiędzy kreatywnością i nauką” – dedykowane dla edukacji drukarki Skriware

Tematyka warsztatów dla dyrektorów i nauczycieli :

  1. Wyrównywanie szans edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Learnetic SA

  2. „Gra - łapiemy oceny”. Programowanie – silniki do programowania gier – wykorzystanie w nauczaniu. Jacek Kwiatek, Szczecińskie Collgium Informatyczne

  3. Druk 3D w edukacji. Prokser  Dariusz Michalski

  4. Bezpieczny świat nowoczesnych technologii i prawa autorskie. Iwona Brzózka- Złotnicka, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (dawniej Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania)

  5. „Zaczaruj uczniów światem STEAM” – czyli jak budować entuzjazm do nauki dzięki najnowszym technologiom – druk 3D Skriware, roboty Makeblock, monitory interaktywne Promethean.

 

Udział w konferencji - warsztatach jest bezpłatny.

Zgłoszenia wyłącznie przez ankietę zgłoszeniową ONLINE.

Liczba miejsc ograniczona.

Kliknij i zapisz się już dziś: https://goo.gl/forms/K6PiINaIyn3nBe6D3

partnerzy

 

 

Sukces naszych uczniów

w XV Międzyszkolnym Konkursie Matematycznym

klas V

 

22 lutego w Szkole Podstawowej nr 7 odbył się XV Międzyszkolny Konkurs Matematyczny Klas V. Wzięło w nim udział 9 trzyosobowych drużyn ze stargardzkich szkół oraz szkół z Grzędzic i Pęzina. Nasza drużyna w składzie Antonina Brzezińska z klasy V c, Paweł Kiriłow z klasy V c oraz Maciej Dunianazar z klasy V e zajęła drugie miejsce. Uczniom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

materiał nadesłała p. Marta Widerowska

miedzysz konk matemat2019

Uwaga!

Rusza rekrutacja uczniów do klas I

w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie.

 

DYREKTOR SZKOŁY

 PODSTAWOWEJ NR 2

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI

W STARGARDZIE; OSIEDLE ZACHÓD A/5

Zaprasza wszystkich rodziców do zapisu  dzieci, które w roku szkolnym 2019/2020 będą uczęszczać do klasy I.

Obowiązkiem zapisu objęte są wszystkie dzieci z rocznika 2012.

Zapisu dokonujemy w dniach

1 marca – 22 marca 2019 r.

od godziny 8.00-do 15.00 w sekretariacie szkoły.

Arkusz zapisu dziecka do szkoły można pobrać osobiście w sekretariacie lub poniżej na stronie Internetowej szkoły.

UWAGA!

Każda klasa I i IV będzie obięta Innowacją: „Mój szkolny- STEAM- Team”.

Innowacja będzie opierała się na modelu edukacji „ STEAM”,  w którym uczeń przestaje być odtwórcą, a staje się twórcą wiedzy,
wynalazcą – konstruktorem. 

STEAM:

  • Science (nauki przyrodnicze)

  • Technology (technologia)

  • Engineering (inżynieria)

  • Art (sztuka)

  • Maths (matematyka)

TEAM - drużyna, współpraca, działanie.

Proponujemy nowe, dotychczas niestosowane w naszej szkole rozwiązania w zakresie organizacji i metod kształcenia:

  1. Wprowadzenie dodatkowej godziny tygodniowo,  podzielonej na bloki tematyczne z zakresu:

  • Nauk przyrodniczych: „Eksperymentowanie i doświadczanie” – (wszystkie klasy I i IV)

  • Technologii i Inżynierii- „ Kodowanie, programowanie i robotyka” (z wykorzystaniem m.in.: tabletów, robotów Codey-Rocky, Lego We-Do 2.0, modułów edukacyjnych: Micro Bit, gogli VR )-  (wszystkie klasy I i IV) 

  • Matematyki - „ Matematyka na wesoło” wszystkie klasy IV.

  • Sztuki - „ Mały, nowoczesny artysta” (z wykorzystaniem elementów malarstwa, sitodruku, poligrafii, grafiki i druku 3D) - wszystkie klasy
    I SP.

  1. Zmiany organizacji przestrzeni (odejście od modelu szkoły pruskiej) z tradycyjnej na przestrzeń sprzyjającą współpracy i wymianie doświadczeń między uczniami.

  2. Rozwijanie kompetencji przyszłości:

  • inteligencji społecznej, czyli zdolności do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób, a także wchodzenia w relacje międzyludzkie

  • myślenia adaptacyjnego, biegłości w rozwiązywaniu problemów, wymyślaniu rozwiązań i odpowiedzi wykraczających poza schemat

  • interdyscyplinarności rozumianej jako umiejętności czytania i rozumienia pojęć w wielu dyscyplinach

  • myślenia projektowego, zdolności do prezentowania i rozwijania sposobów pracy dla osiągnięcia pożądanych wyników

  • zdolności do zmaksymalizowania funkcjonowania poznawczego i przyswajania wielu bodźców przy użyciu różnych narzędzi i technik

Wszystkie klasy od I-VI SP zostaną objęte nauczaniem języka niemieckiego a klasy II, III, V, VI będą kontynuowały naukę kodowania
i programowania.

Zapraszamy 21.03.2019r na „Dzień otwarty”, który będzie połączony z „Dniem nowoczesnych technologii w edukacji”.

- W tym dniu będą mogli Państwo:

  • w godzinach od 12.00 do 17.00- porozmawiać z nauczycielami, pedagogiem i zwiedzić szkołę .

  • w godzinach od 12.00 do 15.00 obejrzeć stoiska przygotowane przez naszych uczniów i firmy prezentujące nowoczesne technologie w edukacji.

 

ZASADY REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH  SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 

 z ODDZIAŁAMI  INTEGRACYJNYMI W STARGARDZIE 

W ROKU SZKOLNYM 2018/2019

 

OGÓLNE ZASADY TWORZENIA  KLAS PIERWSZYCH

 W  SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI   W STARGARDZIE

  1. Do klas I przyjmowane są dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły.

  2. W przypadku wolnych miejsc na wniosek rodziców mogą być przyjęte dzieci zamieszkujące poza obwodem szkoły.

  3. Liczebność w klasach I nie może przekroczyć 25 osób, a w klasach integracyjnych 20 osób.

  4. Uczniowie z niepełnosprawnościami przyjmowane są na podstawie aktualnego orzeczenia do kształcenia specjalnego wydanego przez  Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.

  5. Zapisy do klasy I odbywają się w marcu każdego roku na terenie szkoły.

  6. Listę uczniów do klas I upublicznia się zgodnie z terminarzem na dany rok szkolny.

  7. Każdego roku dyrektor szkoły organizuje spotkanie informacyjne z rodzicami uczniów klas I.

ZAPISY DO KLAS PIERWSZYCH ODBĘDĄ  SIĘ W DNIACH

 1 MARCA-22 MARCA 2019r

Druki dostępne w sekretariacie szkoły bądź do pobrania ze strony internetowej www.sp2stargard.pl

Rejon Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi:

9 Zaodrzańskiego Pułku Piechoty, Aleja Żołnierza   bez 36-48, Bułgarska, Kościuszki  (2-16), Jugosłowiańska, Łużycka, Mieszczańska, Os. Zachód A2-A21; B1; B4, Popiełuszki, Szczecińska (51-71), Plac Lubelski, Plac Zgody, Serbska, Słowacka, Wileńska

Zasady i terminy rekrutacji uczniów  do klasy I

Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

 w Stargardzie w roku szkolnym 2019/2020

  1. Zapisu do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 2 mają obowiązek dzieci z rocznika 2012 .

  2. DZIECI  Z OBWODU SZKOŁY przyjmowane są do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 2  -  na podstawie zgłoszenia rodziców (prawnych opiekunów) według następującej dokumentacji:

  • Karty zgłoszenia dziecka do klasy pierwszej SP nr 2 w Stargardzie –załącznik 1 plik pdf. plik word

  1. DZIECI MIESZKAJĄCE POZA OBWODEM SZKOŁY do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 2 przyjmowane są jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami – na podstawie dokumentacji:

  • wniosek dotyczący przyjęcia dziecka do klasy pierwszej SP nr 2 w Stargardzie /dotyczący dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły - załącznik 3- plik pdf  plik word

  • do wniosku rodzice dołączają, określone w uchwale Rady Miejskiej w Stargardzie oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów. Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” (art.150 ust.6 ustawy z dnia 14grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).- załączniki nr 4-7.

POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE DO  I KLAS PUBLICZNYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH      

NA ROK SZKOLNY 2019/2020 

  1. Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci zamieszkałych w tym obwodzie.

  2. Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami.

  3. Postepowanie rekrutacyjne odbywa sie na wniosek rodziców(prawnych opiekunów) w oparciu o kryteria, o których mowa w pkt. 5 w terminach określonych w załącznikach nr 5 i 6  zarzadzenia  Nr 34/2019 Prezydenta Miasta Stargard z dnia 23 stycznia 2019r.

  4. Postępowanie rekrutacyjne i uzupełniające przeprowadza komisja rekrutacyjna.

  5. W przypadu większej liczby kandydatów, niż liczba miejsc w danej szkole podstawowej w postępowaniu rekrutacyjnym  pod uwagę brane są  łącznie kryteria określone  przez Radę Miejską w Stargardzie:

 

Dla dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły obowiązuje postępowanie rekrutacyjne na podstawie kryteriów określonych przez Radę Miejską w Stargardzie:

L.p

Kryterium

Liczba punktów

Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów

1.

Rodzice mieszkają w Stargardzie

20

oświadczenie rodziców

2.

Kandydat uczęszczał do oddziału przedszkolnego w danej szkole

10

dokumentacja szkolna

3.

W szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo ucznia

10

dokumentacja szkolna

4.

W obwodzie szkoły  zamieszkują krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców w zapewnieniu mu należytej opieki

8

oświadczenie rodziców

5.

Miejsce pracy jednego z rodziców ucznia znajduje się w obwodzie szkoły

6

zaświadczenie z zakładu pracy

6.

Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie

5

prawomocny  wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem

 

Terminy postępowania rekrutacyjnego do klas I

Termin

Rodzaj czynności

od 1 marca 2019r.

do 22 marca 2019r.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz  z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę     w postępowaniu rekrutacyjnym 

od 25 marca 2019r.

do 05 kwietnia 2019

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art.157 ustawy Prawo oświatowe.

12 kwietnia 2019r

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

od 15 kwietnia 2019r.

do 19 kwietnia 2019r.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia  w postaci pisemnego oświadczenia

26 kwietnia 2019 r.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

Dokumenty do pobrania:

 

1. Załącznik nr 1. Karta zgłoszenia dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie. ( Dotyczy dzieci z obwodu szkoły) Pobierz plikpdf  word

2. Załącznik nr 3.  Wniosek dotyczący przyjęcia dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie. ( Dotyczy dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły) . Pobierz plik: pdf  word

3. Załącznik nr 2. Oświadczenie o miejscu zamieszkania dziecka wraz z rodzicem/opiekunem prawnym. Pobierz plik: pdf  word

4. Załącznik nr 4. Oświadczenie o miejscu zamieszkania w obwodzie szkoły krewnych dziecka/ babci, dziadka/. Pobierz plik: pdf  word

5. Załącznik nr 5. Oświadczenie o zamieszkaniu w Stargardzie. Pobierz plik: pdf  word

6. Załącznik nr 6. Oświadczenie dotyczące miejsca pracy rodziców dziecka. Pobierz plik: pdf  word

7. Załącznik nr 7. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka  Pobierz plik: pdf  word

 

 

 

Sukces ucznia naszej szkoły

w konkursie na komiks

Drugi rok z rzędu uczeń naszej szkoły Dominik Kowalczyk został laureatem Powiatowego Konkursu na Komiks organizowanego przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie i Książnicę Stargardzką pod honorowym patronatem starosty Stargardzkiego Iwony Wiśniewskiej.
XII edycja przebiegła pod hasłem: "Znane i nieznane historie, legendy miasta Stargard i Powiatu Stargardzkiego".
Ciekawa, przedstawiona wprawną kreską z charakterystycznym humorem, praca Dominika nosi tytuł: "Budowano raz dwie wieże..." i można ją, jak i inne nagrodzone lub wyróżnione komiksy obejrzeć w holu siedziby Starostwa Powiatowego w Galerii Sztuki im. Jerzego Wąsiewicza."

Serdecznie gratulujemy Dominikowi sukcesu!

materiał nadesłała p. M. Baibcka-Mrzygłód

konkurs na komiks 2019

Zajęcia z edukacji ekologicznej

dla uczniów klas I-III

Dnia 22 lutego 2019r. w naszej szkole w stołówce szkolnej odbyły się zajęcia z edukacji ekologicznej dla uczniów klas I-III. Tematem zajęć było: "Ograniczenie masy odpadów komunalnych ze szczególnym uwzględnieniem sposobu postępowania z odpadami problemowymi". Zajęcia były prowadzone przez pracowników Zakładu Usług Komunalnych panią Magdę Olejniczak i panią Adę Grabowską. Dzieci z zaciekawieniem słuchały i oglądały film, odpowiadały na zadawane pytania i aktywnie uczestniczyły w zajęciach.
Organizatorem spotkania była pani Małgorzata Kawczyńska.

materiał nadesłała p. Małgorzata Kawczyńska

zaj edukacji ekolg2019

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Rajd "Stargard Tajemniczy"

W sobotę 16 lutego 2019r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w rajdzie zorganizowanym przez stargardzki oddział PTTK pod hasłem „Stargard Tajemniczy”. Podczas rajdu organizatorzy pokazali Stargard jako miasto stacjonowania wojsk na tle przemian historycznych Pomorza; omówili historię powstania i działania garnizonu stargardzkiego na przestrzeni 100 lat oraz opowiedzieli jak funkcjonujące tu jednostki wojskowe wpłynęły na architekturę miasta. Wśród najmłodszych uczestników rajdu najwięcej emocji wzbudziły wizyty w Czerwonych i Białych Koszarach podczas których mogli zapoznać się z eksponatami w izbie pamięci oraz obejrzeć nowoczesny sprzęt wojskowy. Serdecznie dziękujemy organizatorom oraz żołnierzom za profesjonalne przygotowanie rajdu.

materiał nadesłała p. Beata Żych

rajd Stargard2019

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

 

Klasy 8c i 8d gościły (25.01.2019 r.) w Transgraniczym Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Zalesiu. W malowniczo położonym i bogatym przyrodniczo Ośrodku w otoczeniu Nadleśnictwa Trzebież, blisko Puszczy Wkrzańskiej przekazano nam fachową wiedzę z chemii, fizyki i biologii. Delikatnie prószący śnieg i lekki mróz malował piękne krajobrazy, które sprzyjały zajęciom terenowym. Odwiedziliśmy salę ekosystemów, gdzie posłuchaliśmy świergotu ptaków, rozpoznawaliśmy ślady pozostawiane przez zwierzynę leśną. Multimedialne stanowiska prezentowały nam powstawanie podstawowych zjawisk w przyrodzie – nie groźna nam burza i wyładowania atmosferyczne. W warunkach laboratoryjnych przeprowadzaliśmy eksperymenty chemiczne z ciekłym azotem, doświadczenia „pasta dla słonia”, „lokomotywa” itp.. Interaktywne zajęcia prowadzone w bardzo ciekawy sposób to szansa, dla nas, by odkrywać prawa rządzące naszym światem. Całość dopełnił posiłek przy ognisku. Wyjazd zorganizowała pani Monika Sikorska. Bardzo dziękujemy pani Elżbiecie Bączyńskiej i pani Marcie Kowalczyk za poświęcony czas i profesjonalną opiekę podczas zajęć. Jestem pewna, że panie bawiły się równi dobrze jak uczniowie. Zapraszam do odwiedzania bloga Młodych Adeptów Chemii http://blog-chemia-sp2stargard.blogspot.com/ , gdzie znajdziecie relację z interaktywnych zajęć chemicznych.

7

Zapraszamy do galerii zdjęć

 

Materiał nadesłała: Monika Sikorska

Wizyta klasy VI a w RescueLAB Stargard

Dnia 12.02.2019r. klasa VI a pod opieką nauczycieli p. Bogdana Życha oraz p. Moniki Szyszki udała się do RescueLAB Stargard – nowoczesnego centrum edukacyjno-szkoleniowego, mieszczącego się w Szkole Podstawowej nr 10. RescueLAB Stargard, to największy projekt stargardzkiego WOPR, który uczy pierwszej pomocy oraz zasad bezpieczeństwa nad wodą.
Uczniowie pod profesjonalnym okiem ratowników WOPR mogli zapoznać się z pojęciami i zasadami udzielania pomocy przedmedycznej osobie poszkodowanej: zarówno takiej, która utraciła przytomność ale oddycha, jak i osobie, która nie oddycha. Ratownicy WOPR wyjaśnili również, do czego służy defibrylator AED i zademonstrowali, jak go prawidłowo używać. Dzieci mogły również dowiedzieć się, w jaki sposób układa się osobę nieprzytomną ale oddychającą w pozycji bocznej bezpiecznej i jak zadbać o jej komfort termiczny. Każdy z uczniów miał możliwość przećwiczenia indywidualnie lub grupowo zademonstrowanych przez ratowników procedur. Fantomy wyposażone w odpowiednie czujniki, skorelowane z odpowiednim oprogramowaniem, pokazywały uczniom na bieżąco efekty ich ćwiczeń podczas wykonywania RKO.
Dzieci mogły również przećwiczyć używanie defibrylatora AED podczas resuscytacji krążeniowo-oddechowej.
Prawdziwą frajdą na koniec zajęć okazały się wyścigi karetek – podczas wykonywania przez uczniów RKO, mogli oni obserwować na ekranie skuteczność swoich działań. Wyścig wygrywała ta karetka, której fantom był najlepiej reanimowany.
Podczas zajęć, wszyscy świetnie się bawili, a poprzez zabawę poznali i nauczyli się wiele ciekawych i przydatnych procedur związanych z udzielaniem pierwszej pomocy.
Klasa VI a jest pierwszą klasą, która uczestniczyła w I turze szkoleń klas szóstych w opisanym projekcie. Realizację projektu na terenie szkoły nadzoruje p. Bogdan Żych.

Dziękujemy ratownikom WOPR centrum RescueLAB za wspaniale przeprowadzone zajęcia! 

 projekt rescuelab2019

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

MAMY PUCHAR!

25. stycznia trzy uczennice naszej szkoły – Dominika Mierzwa i Joasia Nowak (klasa VII „c”) oraz Aleksandra Słaba (klasa VIII „c”) reprezentowały nas w międzyszkolnych XII Potyczkach z Językiem Polskim. Konkurs odbył się w Szkole Podstawowej nr 11 i zakończył się dla nas wspaniałym sukcesem.
Na pierwszym etapie konkursu dziewczyny zmagały się z zawiłościami polszczyzny indywidualnie, w drugim zaś konkurowały z pozostałymi szkołami zespołowo. Zadania były naprawdę trudne i wymagały ogromnej wiedzy z zakresu frazeologii, ortografii, poprawności składniowej, ortograficznej oraz interpunkcyjnej. Tym bardziej cieszy nas fakt, że zarówno w konkurencji zespołowej jak i indywidualnej zajęliśmy I miejsce! Nasze uczennice wróciły z wyjątkowym trofeum – PUCHAREM dla MISTRZOWSKIEJ SZKOŁY JĘZYKA POLSKIEGO. Indywidualnie Potyczki… wygrała natomiast Dominika Mierzwa z klasy VII „c”.
Serdecznie gratulujemy dziewczętom i dziękujemy za to, że tak wspaniale reprezentowały naszą szkołę! Życzymy kolejnych sukcesów!

materiał nadesłała p. Joanna Bochenek

konk j polskiego2019z1

konk j polskiego2019z2

konk j polskiego2019z3

 

 

Bal Karnawałowy

25 stycznia 2019r. w naszej szkole odbyły się bale karnawałowe dla uczniów klas I-III oraz IV-VI. Tematem przewodnim tegorocznego balu był kosmos. Uczniowie wraz wychowawcami bawili się w sali gimnastycznej. Impreza była prowadzona prze p. Krzysztofa Kempińskiego oraz p. Katarzynę Przybylską. Piękne dekoracje sali wykonali: p. Mirosława Babicka-Mrzygłód, p. Iwona Harasimowicz, p. Iwona Łopacińska oraz p. Krzysztof Kempiński wraz z uczniami. Tańce przeplatały się z licznymi konkursami.
Uczniowie klas VII-VIII oraz gimnazjum spędzili czas ze swoimi wychowawcami według zaplanowanego wcześniej harmonogramu. Wszyscy uczniowie mogli się również posilić słodkim poczęstunkiem zakupionym ze środków Rady Rodziców.


Wszystkim uczniom, rodzicom i pracownikom szkoły życzymy udanych i bezpiecznych ferii zimowych!

bal karnawalowy2019

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Dnia 25.01.2019r. w godzinach: 08.30-12.30 w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie odbędą się:

Bale Karnawałowe dla klas I-III oraz IV-VI

Zgodnie z zasadami ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) "RODO”, informujemy, iż dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia w/w imprezy.
Ponadto informujemy, że w trakcie imprezy będą robione zdjęcia z wizerunkiem uczestników, które następnie będą umieszczone na stronie internetowej szkoły.

Organizatorzy Imprez Karnawałowych.

Dzień Postaci z Bajki

„Przez odpowiednią literaturę dla dzieci kształtuje się smak przyszłego czytelnika”
Jan Brzechwa

Wprawdzie Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajki jest obchodzony na całym świecie 5 listopada, w dniu urodzin Walta Disneya największego twórcy filmowych bajek to jednak my spotkaliśmy się z dziećmi naszej szkoły nieco później czyli w dniach 14-21.01.2019.
Na lekcjach czytelniczych przypominaliśmy bajki, które są nieodzownym elementem każdego dzieciństwa.
W bibliotece najmłodsi czytelnicy uczestniczyli w zajęciach pt. "Starych bajek czar".
Dzieci wysłuchały fragmentów znanych bajek, rozwiązywały krzyżówki, odgadywały tytuły bajek wyciągając z worka rekwizyty.
Zapoznały się z historią Walta Disneya i bohaterami jego kreskówek. Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek jest doskonałą okazją do rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród dzieci.
Na zakończenie spotkania uczniowie otrzymali „Medal znawcy bajek”.

dzien postaci z bajki2019 zd1

dzien postaci z bajki2019 zd2

Szkolne Kolędowanie

"Nieważne miejsce i czas,
Nieważne kiedy i gdzie,
Oto Bóg rodzi się,
Oto Bóg rodzi się"
(Olek Różanek i Ambasadorzy)

 

Boże Narodzenie to wspaniały czas, kiedy spotykamy się w gronie rodzinnym, aby celebrować jedne z najpiękniejszych świąt wspominając, że Bóg w ludzkiej naturze zamieszkał wśród nas.
W naszej szkole czujemy się jak w rodzinie, dlatego każdego roku gromadzimy się na szkolnej wigilii.
Tak też było dzisiaj, 21 grudnia 2018r. W klasach panował niezwykły, świąteczny klimat, ponieważ składaliśmy sobie życzenia, dzieliliśmy się opłatkiem, śpiewaliśmy kolędy i obdarowywaliśmy się prezentami.
Cała społeczność szkolna zgromadziła się również w sali gimnastycznej, by wspólnie wyśpiewać prawdę o narodzeniu Bożego Syna w Betlejem. Pani Dyrektor naszej szkoły Anna Kurcab-Kościańska złożyła wszystkim piękne, płynące z serca życzenia. Uczniowie z młodszych klas wykonali przygotowane przez siebie kolędy i pastorałki. W części artystycznej starsi koledzy i koleżanki zaprezentowali utwory bożonarodzeniowe na instrumentach muzycznych. Był też wspólny radosny śpiew, który wprowadził nas w wielkie świętowanie i wyjątkową atmosferę.
Prawdziwą niespodzianką i pięknym prezentem była zaśpiewana przez nauczycieli "Pastorałka na planie gwiazd" . I choć świat się stroi na święta i jest już za pięć dwunasta nasi wychowawcy znaleźli czas, aby przygotować nam i zaśpiewać o tym, że" nieważne miejsce i czas, nieważne kiedy i gdzie, oto Bóg rodzi się".
Rozeszliśmy się do domów w doskonałych nastrojach. Do szkoły wrócimy 2 stycznia 2019 r.
Już za chwilę zapłonie na niebie pierwsza gwiazdka i w gronach rodzinnych będziemy przeżywali największe tajemnice naszej wiary.

 

Jeszcze raz życzymy wszystkim, aby Bóg rodził się w każdym ludzkim sercu niosąc pokój, miłość i radość.
Niech moc składanych życzeń towarzyszy każdemu z nas w nadchodzące Święta Bożego Narodzenia i każdy dzień Nowego Roku 2019.

materiał nadesłała p. Urszula Nowysz

kolendowanie

szkolne koledowanie2018

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii