baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Wizyta uczniów z kl. 5b

w Stargardzkim Centrum Nauki Filary

    01.10.2021 roku w piątek uczniowie klasy 5B, wraz z wychowawczyniami p. Małgorzatą Osiejuk i p. Iwoną Prajzendanc wybrali się na wycieczkę do Centrum Nauki FILARY w Stargardzie. Jest to miejsce gdzie można odkrywać przeszłość, doświadczać teraźniejszości, przekonać się, że nauka może być jednocześnie wesołą przygodą. W trakcie pobytu uczniowie odwiedzili trzy piętra edukacyjne pod opieką edukatora, na każdym z nich czekało nowe doświadczenie, wyzwanie powiązane z nauką. Atrakcją była ,,Najpiękniejsza mozaika’’, którą należało ułożyć z różnych kształtem, kolorowych elementów. Próba wylania smoły, każdy chciał spróbować swoich sił, za pomocą korbki należało wprowadzić koła zębate w ruch, na końcu stała smoła. Zagadka trzech kwadratów z Twierdzeniem Pitagorasa, pomiar wysokości – najwyższa wieża w mieście, miara ilości cegieł potrzebnych do budowy studni, podobieństwo brył. Ciekawym doświadczeniem było przejście w labiryncie uliczek – należało wprowadzić w ruch kulkę ruszając gablotą w różnych kierunkach, celem było doprowadzenie jej do wybranej uliczki. ,,Pompa włączona’’, kolejną atrakcją była kapsuła dźwięku, można było usłyszeć w środku wyemitowany dźwięk z dawnego miasta. Na podświetlonej skali zaobserwować jaką głośność w decybelach mają poszczególne dźwięki. Ciekawy był również ,,Miejski nastawiacz zegarów’’, tutaj należało wprowadzić wahadło w ruch, ,,Gra cieni’’ należało zajrzeć do komory, obserwować bryły ich cień zmieniający się w zależności od położenia obserwowany w strumieniu światła. ,,Mostek przez Inę’’ każdy mógł zostać konstruktorem mostku i po nim przejść. Ciekawostką były także: ,,Wszystkie kolory witraża’’ każdy mógł sam doświadczyć dobór gamy świateł, ,,Świat gotyckiej cegły’’. Budowanie sklepienia w kształcie krzyża, konstrukcji z dużych klocków tak by trzymała się tworząc całość. Udzielanie odpowiedzi na zagadki, gra w kości. Uczniowie w tym dniu mogli zostać konstruktorami, projektantami, naukowcami, strategami. Sprawdzili swoją wiedzę, umiejętności, koncentrację oraz refleks, przenieśli się w czas średniowiecza. Była to fajna przygoda i ciekawe doświadczenie.

Materiał nadesłała p. Iwona Prajzendanc

wziyta kl5b filary 2021

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Wojewódzka Kampania Informacyjna

pn. „Bądź swoją bohaterką”

 

https://www.gov.pl/web/wsse-szczecin/kampania-profilaktyki-raka-piersi

Kampania Bądź swoją bohaterką

Baner BĄDŹ SWOJĄ BOHATERKĄ

Niedziela inna niż zwykle…

    Pewien niedzielny wieczór klasy 7b, 8b i 8c wraz z wychowawczyniami postanowiły spędzić inaczej niż zwykle wybierając się do szczecińskiej Opery na Zamku na spektakl baletowy oparty na wstrząsającej autobiografii nastoletniej narkomanki Christiane F. i jej rówieśników. Książka „My, dzieci z dworca ZOO” od lat wywiera niezwykle mocne wrażenie na czytelnikach i stała się światowym bestsellerem. Historia opowiadana przez główną bohaterkę nie traci na aktualności, w związku z czym twórcy przedstawienia postanowili spojrzeć na temat z innej strony i opowiedzieć ją za pomocą tańca współczesnego. Dramaturgię spektaklu dopełniła muzyka Davida Bowiego, Valgeira Sigurasoona oraz eksperymentalne utwory z The Chopin Project Olafura Arnaldsa i Alice Sary Ott. Perfekcjonizm, sztuka, delikatność przejawiające się w każdym ruchu międzynarodowych tancerzy wywołały niesamowite i niezapomniane wrażenia, a historia bohaterów skłoniła do głębokiej refleksji…

materiał nadesłała p. Agnieszka Gadomska-Rataj

wyjazd na balet 2021

 

Cukrowe tęcze

    Po otrzymaniu odpowiedniej dawki wiedzy teoretycznej na temat gęstości substancji przyszedł czas na praktykę. Uczniowie przeprowadzili samodzielnie doświadczenie. Pracowali zespołowo, przygotowując roztwory cukrowe (dla odróżnienia różne barwy), a następnie indywidualnie wprowadzając je do probówek w odpowiedniej kolejności. Każdy uczeń, który koncentrował się na zadaniu, pracował w skupieniu i wykazał się cierpliwością uzyskał oczekiwany efekt - tęcza w probówce. Taka lekcja chemii.

materiał nadesłała p. Monika Sikorska

cukrowe tecze 2021

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii 

Dzień Chłopaka w kl. IV a

    Dzień Chłopaka w klasie IV a obchodzono bardzo wesoło. Dziewczęta przyszykowały kolegom wiele niespodzianek. Chłopcy mieli do wykonania wiele zadań, z którymi radzili sobie doskonale. Każdy podchodził do zabawy z dystansem, a śmiechów i żartów nie było końca.... Chłopcy musieli wykazać sie siłą fizyczną (wykonywali pompki) i sprawnym umysłem (zadania matematyczne, zagadki). Na naszych klasowych przystojniaków czekały również różne ciekawe wyzwania: taniec oraz wspólne śpiewanie. Dziewczynki uważnie obserwowały ich zmagania i dopingowały. Na zakończenie wręczyły chłopcom prezenty i słodkości. Chłopakom dużym i małym życzymy jeszcze raz wszystkiego najlepszego!

materiał nadesłała p. Katarzyna Witos-Szałęga

dzien chlopaka 4a 2021

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii 

Informacja o projekcie

„Pomorze Zachodnie – Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne”, realizowany w ramach Działania 7.7 RPO WZ 2014-2020, a dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Okres trwania projektu 01.10.2021r- 16.12.2022

Trudna sytuacja pandemiczna dotyka nas wszystkich, jednakże zauważalny, negatywny wpływ nauki zdalnej na dobrostan i kondycję psychiczną dzieci w szczególny sposób niepokoją dziś nas dorosłych – rodziców, nauczycieli, wychowawców, trenerów, psychologów i pedagogów. I dlatego to my dorośli jesteśmy zobowiązani stanąć teraz na wysokości zadania i wesprzeć dzieci w każdy możliwy sposób.

Przyjęty właśnie do realizacji projekt jest częścią szerokiego pakietu działań antycovidowych, realizowanych w naszym regionie z inicjatywy Województwa Zachodniopomorskiego.

Projekt zakłada przyznanie grantu dla Jednostek Samorządu Terytorialnego z województwa zachodniopomorskiego z przeznaczeniem na finansowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów. Wsparcie bezpośrednio trafi zaś do ich jednostek organizacyjnych, czyli szkół i placówek (szkoły podstawowe, branżowe szkoły I stopnia, branżowe szkoły II stopnia, licea ogólnokształcące, ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia, szkoły muzyczne I stopnia, technika, zespoły szkół i placówek oświatowych, młodzieżowe ośrodki socjoterapii ze szkołami, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, specjalne ośrodki szkolno – wychowawcze, szkoły specjalne przysposabiające do pracy). Wysokość grantu będzie ustalana na podstawie liczby uczniów wykazanych w Systemie Informacji Oświatowej. Dyrektorzy szkół będą mogli środki z tego programu przeznaczyć m.in. na: wynagrodzenia nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych oraz specjalistów (psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych i terapeutów pedagogicznych) realizujących zadania polegające na wsparciu psychologiczno-pedagogicznym.

Nasza szkoła w ramach dofinansowania z projektu "Pomorze Zachodnie-Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne" zaplanowała:

  • zajecia wyrównawcze z j.polskiego dla klas IV-VII
  • zajęcia wyrównawcze z j.angielskiego IV-VII
  • wyrównywanie braków poprzez gry i zabawy polonistyczno- matematyczne dla klas II-III
  • wsparcie z języka polskiego w mowie i piśmie dla osób wracających z zagranicy.
  • przygotowanie do testów ósmoklasisty w zakresie języków obcych.

Celem projektu jest wsparcie 

grant

Przyjdź "Po Moc"

Po Moc

Akcja charytatywna

dla 8-letniego Filipa Krychowskiego

    Zapraszamy wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli do włączenia się w akcję charytatywną na rzecz małego stargardzianina, 8-letniego Filipa Krychowskiego. Choruje on na porażenie mózgowe i wymaga kosztownego leczenia oraz stałej rehabilitacji. Można go w tym wesprzeć zbierając kasztany. W wielu miejscach naszego miasta utworzone zostały punkty zbiórki kasztanów, które następnie trafią do skupu, będą suszone i przetworzone głównie do produkcji kosmetyków. Natomiast dochód ze sprzedaży będzie w całości przeznaczony na rehabilitację i sprzęt dla Filipa.
Kasztany w reklamówkach lub workach można także przynosić do naszej szkoły, do specjalnie przygotowanego pojemnika na holu. My następnie dostarczymy je do punktu w mieście.
Zachęcamy do udziału w akcji oraz do jesiennych spacerów w parku - oczywiście po kasztany!


Organizatorki: Iwona Prajzendanc i Iwona Łopacińska

akcja kasztany 2021 zd3

akcja kasztany zd4

akcja kasztany 2021 z1

akcja kasztany 2021 zd2

 

 

ŚWIADCZENIA Z ZAKRESU OPIEKI STOMATOLOGICZNEJ

DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH,

DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM

JEST MIASTO STARGARD

 

OPIEKĘ STOMATOLOGICZNĄ DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH SPRAWUJE

NZOZ „AREA VITAE” ALEKSANDRA RODZIKPORADNIA STOMATOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY, UL. PODMIEJSKA 15, 73-110 STARGARD, NR PODMIOTU WE WŁAŚCIWYM WPISIE PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ:000000024752.

 

DNI I GODZINY PRZYJĘĆ UCZNIÓW : WTOREK W GODZINACH 15.00-18.00 ,
ŚRODA I CZWARTEK W GODZINACH - 9.00- 14.00.

 

REJESTRACJA: PONIEDZIAŁEK, WTOREK W GODZINACH 12.00-18.00,
ŚRODA, CZWARTEK W GODZINACH 9.00-15.00
POD NR TELEFONU 515 523 515;

 

WTOREK W GODZINACH 15.00 – 18.00,
ŚRODA ISOBOTA W GODZINACH 9.00-14.00
POD NR TELEFONU 883 260 291;

 

REJESTRACJA GRUP ZORGANIZOWANYCH POD NR TELEFONU 603 139 602.

 

REJESTRUJĄC UCZNIA NALEŻY PODAĆ NR SZKOŁY, Z KTÓREJ JEST UCZEŃ.

 

UCZEŃ NA WIZYTĘ PRZYCHODZI Z RODZICEM/OPIEKUNEM PRAWNYM I WAŻNĄ LEGITYMACJĄ SZKOLNĄ.

Zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjnej

dla dziewcząt i chłopców w SP nr 2

 

UWAGA!

W I semestrze roku szkolnego 2021/22 w SP nr 2 odbywać się będą ZAJĘCIA SPORTOWE z elementami GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ dla dziewcząt i chłopców z naszej szkoły.


WTOREK w godzinach 16.00 - 17.00 dla klas V-VIII
PIĄTEK w godzinach 15.10 - 16.10 dla klas I-IV


ZAPISY PRZED ZAJĘCIAMI.
ZBIÓRKA PRZED SALĄ GIMNASTYCZNĄ.
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

materiał nadesłała p. Elżbieta Miłek

Pierwsze zajęcia klasy Va

w ramach

Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Emocja"

    Uczniowie klasy Va wraz z wychowawczyniami dołączyli do Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Emocja". W trakcie realizacji projektu będą rozbudzać wiarę we własne możliwości, pobudzać wyobraźnię oraz odkrywać swoje mocne strony.
    Pierwsze zajęcia pozwoliły uczniom rozbudzić ich kreatywność i jeszcze bardziej zintegrować zespół klasowy.

projekt emocja kl5a 2021

materiał nadesłała p. Agata Kędzierska

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

WEWNĘTRZNE PROCEDURY FUNKCJONOWANIA
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W STARGARDZIE W CZASIE TRWANIA EPIDEMII COVID-19 OD DNIA 01.09.2021

 

Wewnętrzne Procedury Funkcjonowania SP nr 2 (dokument DOC - 27 KB)

 

Wykaz podręczników do nauki

języka niemieckiego w klasach I-VI

klasy 1: "Hallo Anna neu 1" oraz zeszyt ćwiczeń tzw. Smartbuch wyd. Lektor Klett
klasy 2: "Hallo Anna neu 2" oraz zeszyt ćwiczeń tzw. Smartbuch wyd. Lektor Klett
Klasy 3: "Hallo Anna 3" oraz zeszyt ćwiczeń tzw. Smartbuch wyd. Lektor Klett
klasa 4: "Und so weiter extra 1" oraz "Zeszyt ćwiczeń" wyd. Wyd.Szk.PWN (zestaw ten będzie służył przez dwa lata)
klasa 5: kontynuuje naukę w oparciu o podręcznik z klasy czwartej
klasa 6: bez podręcznika i ćwiczeń

Wymienione podręczniki nie są objęte dotacją MEN, dlatego rodzice/opiekunowie samodzielnie je kupują dzieciom.

Iwona Łopacińska

nauczyciel j. niemieckiego w SP nr 2 

ORGANIZACJA ROZPOCZĘCIA ROKU SZKOLNEGO 2021/22

1 września 2021 r.

  1. GODZINA 9.00 (Klasy I)
  • Spotkanie klas: Ia, Ib, Ic z Dyrekcją w holu szkoły.
  • Po spotkaniu z Dyrektorem spotkania w salach:
  • I A- sala- 2
  • I B- sala- 29
  • I C-sala-28
  1. GODZINA 10.00-11.00 (Klasy II-IV)
  • Spotkanie z wychowawcami w salach:
  • II A- sala- 14
  • II B- sala- 6
  • III A- sala- świetlica mała
  • III B- sala – stołówka informatyczna
  • III C- sala- 15
  • IV A-sala-12a
  • IV B- sala-18
  • IV C-sala- 17
  1. GODZINA 11.00-12.00 (Klasy V-VI)
  • Spotkanie z wychowawcami w salach:
  • V A- sala- 27
  • V B- sala-4a
  • V C- sala-26
  • V D-sala-7
  • VI A- sala- 9a
  • VI B- sala-16a
  • VI C- sala-18
  1. GODZINA 12.00- 13.00 (Klasy VII-VIII)
  • Spotkanie z wychowawcami w salach:
  • VII A- sala – stołówka informatyczna
  • VII B-sala- 25
  • VII C-sala- 18
  • VII D-sala- 17
  • VII E-sala – 2a
  • VII F-sala – 15
  • VIII A-sala- 6
  • VIII B-sala - 16
  • VIII C-sala – 12a
  • VIII D-sala- 19a
  • VIII E- sala- 15a

zyczenia wakacyjne 2021

Zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej

w Szkole Podstawowej nr 2

z  Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie

Cele główne:

  1. Aktywizacja sportowa dzieci
  2. Profilaktyka wad postawy
  3. Kompensacja ujemnych skutków obciążenia pracą szkolną, również w formie zdalnej

Cele szczegółowe:

  1. Wdrażania do aktywnego uczestnictwa w zajęciach sportowych
  2. Kształtowanie umiejętności sprawnej obsługi przed i po zajęciach oraz dbałości o higienę osobistą.
  3. Kształtowanie i utrwalanie prozdrowotnych postaw
  4. Nabywanie umiejętności i nawykówtroski o własne zdrowie
  5. Zmniejszenie wad układu ruchu poprzez zwiększenie aktywności ruchowej 
  6. Wprowadzenie nawyków i umiejętności korygowania postawy w życiu codziennym
  7. Eliminowanie zaburzeń w rozwoju motoryczności
  8. Podnoszenie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka poprzez ćwiczenia 
  9. Uaktywnianie układów :

    - narządów ruchu 

    - krążeniowego 

    - Oddechowego 

  1. Zwiększania zakresu ruchu w stawach, wydłużanie, skracanie oraz wzmacnianie odpowiednich grup mięśniowych. 

 plakat2

plakat 1

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć. Kliknij.

 

Wielki sukces

naszego absolwenta

    Absolwent naszej szkoły, Karol Jurski odniósł kolejny wielki sukces i od września 2021r. rozpocznie studia na TU Delft (Delft University of Technology) w Holandii na kierunku Computer Science & Engineering. Uczelnia znajdująca się w mieście Delft jest największą i najstarszą uczelnią techniczną w Holandii i zarazem jednym z 20 najlepszych uniwersytetów technicznych Europy. Podczas swojej działalności wykształciła wielu wybitnych ludzi nauki z różnych dziedzin, w tym m.in. laureatów Nagrody Nobla, wybitnych architektów, inżynierów, fizyków, biofizyków, mikrobiologów i informatyków. Karol wybrał ten kierunek, ponieważ informatyka, a w szczególności programowanie, od zawsze była jego wielką pasją. Swoje informatyczne i matematyczne zainteresowania mógł realizować nie tylko na lekcjach informatyki i matematyki, ale również uczestnicząc w zajęciach rozwijających z matematyki oraz Mistrzów Kodowania odbywających się w naszej szkole, doskonaląc i pogłębiając swoje umiejętności z programowania, robotyki, elektroniki oraz matematyki. Podczas nauki w naszym gimnazjum został wolnym słuchaczem na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. W trakcie nauki w naszej szkole został laureatem wielu prestiżowych konkursów na poziomie kuratoryjnym i ogólnopolskim oraz autorem ciekawych i inspirujących projektów szkolnych z zakresu programowania, elektroniki i robotyki. W latach 2018-2020 otrzymał Stypendium Prezesa Rady Ministrów.

Serdecznie gratulujemy wielkiego sukcesu Karolowi i życzymy dalszych osiągnięć!

Konkurs fotograficzny

Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty

pn. "Nieodkryte Zakątki Regionu"

    Zapraszamy wszystkich uczniów klas IV-VIII naszej szkoły do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym pn. „Nieodkryte Zakątki Regionu” zorganizowanym przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty panią Magdalenę Zarębską – Kuleszę.
    Celem konkursu jest popularyzacja wśród uczniów wiedzy na temat regionu zachodniopomorskiego oraz pokazanie rejonu mało znanego dla odwiedzających nasze województwo, czy też nawet dla samych mieszkańców. Zadaniem uczestników jest wykonanie zdjęcia przedstawiającego nieodkryty, ciekawy zakątek naszego regionu. Może to być zabytek, pejzaż, wieś, miasto, bądź inne warte zobaczenia miejsce.


Wakacje to idealny czas, by poznać właśnie takie zakątki regionu...


    Wykonane zdjęcia należy przesłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 30 listopada 2021r. (do końca dnia).


    Nagrodzone zdjęcia zostaną wydane w formie kalendarza Kuratorium Oświaty w Szczecinie na rok 2022.


    Więcej informacji znajduje się w załączonym Regulaminie.

    Uczniowie biorący udział w wyżej wymienionym konkursie mogą się skonsultować z nauczycielami opiekunami, tj. p. Mirosławą Babicką-Mrzygłód oraz z p. Bogdanem Żychem od 1 września 2021r.

Regulamin konkursu (plik doc)

Załącznik nr 1 - Karta zgłoszenia

Załącznik nr 2 - Oświadczenie

Załącznik nr 3 - Opis zdjęcia

Międzynarodowy Dzień Dogoterapii

    15 czerwca obchodzimy w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Dogoterapii. Uczniowie klas pierwszych miały możliwość wziąć udział w zajęciach edukacyjnych z psem terapeutą Pysią, polegającej na stworzeniu pozytywnej relacji pomiędzy uczestnikami spotkań a psem. Takie zajęcia mają na celu dostarczenie pozytywnych emocji i satysfakcji z obcowania z psem oraz rozluźnienie atmosfery. Na zajęciach dzieci dowiedziały się jak opiekować się psem, jak się wobec niego zachowywać i jaką bezpieczną pozycję przyjąć w momencie dyskomfortu lub zagrożenia. Połączenie edukacji i zabawy pozwala uczniom poszerzyć wiedzę na temat świata zwierząt, rozwija empatię i poczucie odpowiedzialności. Zajęcia zostały zorganizowane przez dogoterapeutę Annę Łotysz i Małgorzatę Kawczyńską.

materiał nadesłała p. Małgorzata Kawczyńska

miedzyn dzien dogoterapii 2021

Zaprazszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Dni Języka Polskiego - "Żywe obrazy"

    Zapraszamy serdecznie do obejrzenia galerii ŻYWYCH OBRAZÓW autorstwa naszych wspaniałych uczniów. Prace powstały w ramach jednego z konkursów podczas tegorocznych Dni Języka Polskiego. Obecnie zdobią hol naszej szkoły, doskonale wpisując się w klimat ArtFestiwalu, który "zagościł" u nas w miniony weekend. Wszystkim młodym Artystom dziękujemy raz jeszcze za kreatywność i chęci do wspólnej zabawy. Jesteście SUPER!

Joanna Bochenek,
Agnieszka Gadomska-Rataj,
Damian Maćkowiak.

zywe obrazy 2021zdj1

Żywe obrazy - część 1 (plik pdf)

Żywe obrazy - część 2 (plik pdf)

zaproszenie artfestiwal 2021